Ga naar inhoud

CTRL + V uitschakelen


Aanbevolen berichten

ik geef mijn lessen via het internet. Opdat de leerlingen niet zouden werken met copy-paste (ze leren immers niet veel op die manier) heb ik de rechtermuisknop uitgezet met een eenvoudig scriptje. De slimmeriken werken nu natuurlijk met CTRL+c en CTRL+v Selecteren uitzetten heeft geen zin, want ze moeten hun antwoorden uit externe sites gaan halen. Kan je CTRL+v uitschakelen?[/url]
Link naar reactie
[url=http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm]How to Hide Your HTML Source![/url] [i:d19ef6f320]Here are a number of very effective methods of keeping unscrupulous surfers from stealing your HTML source.[/i:d19ef6f320] [size=9:d19ef6f320]Gniffel gniffel...[/size:d19ef6f320] Maar goed, het is dus niet mogelijk. Zeker niet als mensen het op hun eigen computer moeten doen, zo werkt internet gewoon niet. Scriptjes zijn leuk, maar werken niet. Wil je niet dat het gekopieerd wordt, zet het dan niet online. Dat is helaas de enige optie. Misschien een idee om de antwoorden vertraagd online te zetten? - Bas
Link naar reactie
[quote:2dcf309f93="Aerypton 2"]Merci, de voetbalkrul. Het lijkt te werken. Annie, waarom werkt het niet afdoende? Werkt het misschien alleen maar in Internet Explorer? aerypton[/quote:2dcf309f93] Het werkt vast wel in de meeste browsers, maar wat dacht je ervan als iemand zo slim is om z'n javascript uit te schakelen...... ?
Link naar reactie
in phoenix (nu firebird ) onder linux kan je heel gedetailleerd aangeven welke functies javascript mag uitvoeren, bovendien kan je via het menu de bron weergeven en met mozilla kan je de DOM inspector aanroepen. conclusie: het is ONmogelijk om je html-source te beveiligen. -Robert
Link naar reactie
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar als het zo is dat de leerlingen wat in een textarea moeten typen, dan zou je ook zoiets kunnen doen: <textarea rows="8" cols="70" onpaste="return false;"> </textarea> Werkt alleen in Internet Explorer, dus je moet er ook voor zorgen dat ze alleen met IE kunnen werken. view source beveiligen, dat gaat je nooit lukken.
Link naar reactie
[quote:e8314fba88="hulpje"] Werkt alleen in Internet Explorer, dus je moet er ook voor zorgen dat ze alleen met IE kunnen werken. [/quote:e8314fba88] gooi dan meteen de rest van de internationale standaarden ook het raam uit. en aangezien de TS via het internet werkt zou het best kunnen zijn dat er unix/linux gebruikers tussen zitten, die kunnen en zullen geen IE gebruiken. -Robert
Link naar reactie
Ja, sorry. Het is inderdaad ook beter om een onpaste te maken of simuleren in Mozilla, zodat het in ieder geval cross-platform is. Zo goed ben ik echter niet in javascript (toch liever stiekem gehad dat Mozilla het native ondersteunde). Ik wil heus geen internationale standaarden weggooien hoor, ik heb liever juist dat ze er nog wat meer ingooien. Ik vind het wel leuk dat IE allemaal leuke eigengemaakte dingetjes heeft, maar je hebt wel gelijk dat ze beter eerst wat aan hun css- en dom-ondersteuning hadden moeten doen. Wat ik me nog opeens bedacht, als de leerlingen een beetje bedreven zijn in javascript, dan kunnen ze mbv bookmarklets toch nog altijd elke js-beveiliging kraken. Waterdicht kan het dus nooit worden.
Link naar reactie
Met het feit dat hij zo'n beveiliging wil dan ontkom je al bijna niet aan browser-specifieke dingen. Met alleen javascript en DOM kom je er niet. Je zou een extra check kunnen maken of de gebruiker op een ander systeem dan windows werkt en die dan wel doorlaten. Maar goed, uiteindelijke conclusie blijft toch dat je elke vorm van copy-paste beveiliging kunt omzeilen.
Link naar reactie
[quote:581b83e408="Aerypton 2"]als de overgrote meerderheid niet domweg kopiëert en plakt, ben ik al blij.[/quote:581b83e408]Ik denk dat je hier de sluwheid van de leerlingen onderschat. Er hoeft er namelijk maar één (!) te weten hoe de beveiliging is te omzeilen en binnen een week, zo niet sneller, is via e-mail en MSN de methode verspreid en gebruikt iedereen het, zonder dat ze daadwerkelijk weten wat ze doen. Geloof me, ik spreek uit ervaring. :roll: :D Ik zou toch voor de methode van teacher kiezen, genereer via PHP een plaatje met tekst of voorbeeld of wat je ook wilt, daar valt niets uit te kopiëren. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...