Ga naar inhoud

Radio button wissen?


Aanbevolen berichten

Hoi, ik onderhoud op mijn werk o.a. een applicatie die met JavaServlets en JSP pagina's genereert op basis van gegevens uit een Oracle database. Er worden vragenlijsten gegenereerd van diverse typen zoals dropdown, checkbox, vrije text en ook radio button. De meeste radio buttons zijn leeg als je een vragenlijst opstart. Nu klagen de gebruikers dat als ze een radio button hebben aangeklikt ze hem niet meer leeg kunnen maken. Echter, soms klikken ze per ongeluk zo'n radio button aan en willen ze 'm eigenlijk leeg laten (beter voor de statistieken die later op deze lijsten worden losgelaten). Kent Internet Explorer 6.0 een optie om een radio button te wissen? Dan kan ik deze aan de gebruikers melden als een tijdelijke oplossing. Ik hoop dat iemand hiermee bekend is. Groet, Johan PS. Ik heb ondertussen al van internet geleerd dat het opstarten met een lege radio button uit den boze is :evil: volgens de HTML goeroes en ik bij elke radio button een 'leeg' optie standaard moet toevoegen. Maar ja, dit kost enige tijd en de mensen zijn er nu al mee aan het werk.
Link naar reactie
Het is inderdaad zo dat er van een groep radiobuttons er altijd één dient te zijn geselecteerd, vandaar ook dat het niet mogelijk is hem uit te schakelen en alleen maar te wisselen. Toch is het misschien mogelijk met JavaScript of met een button die je [b:e1932f9acb]type="reset"[/b:e1932f9acb] meegeeft in de broncode. Beide heb ik nooit gedaan en aldus niet getest, maar het zijn waarschijnlijk je enige kansen. - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik kan hier wel mee verder. Helaas is er blijkbaar geen workaround (een magische toestencode in IE6 bijvoorbeeld) die ik direct aan de gebruikers kan aanbieden om de radio group te wissen. Ik kreeg uit andere bron nog een tip, die voor de lezers van dit forum ook wel interessant is: bij elke radiogroup een link of knop bijvoegen die een functie aanroept als function clearRadio(oRad) { if (typeof oRad.length != 'undefined') { for (var i = 0; i < oRad.length; i++) { oRad[i].checked = false; } } else { oRad.checked = false; } } Met functie schijnt de radio button wel te wissen te zijn. Groet en tot op een andere discussie op dit forum Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...