Ga naar inhoud

Gedoe met layers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een testpagina gemaakt t.b.v. een bepaalde navigatie. Je kunt het [url=http://www.kreijveld.nl/testnav1]hier[/url] bekijken. Dit werkt. Ik wil echter de popups over de bestaande knoppen leggen zoals [url=http://www.kreijveld.nl/testnav2]hier[/url]. Je ziet echter dat het een enorm geflikker wordt waar de surfer (en vooral ik) niet vrolijk van wordt. Ik wil dus als ik de muis op "1" zet een grotere knop "1" tevoorschijn laten komen, waar ik op kan klikken en dan naar een andere URL spring. Wie weet hoe ik dit kan oplossen met layers en/of javascript en/of DHTML? Webguy
Link naar reactie
Ik kan niet helemaal plaatsen wat je nu bedoelt (ik zie namelijk geen geflikker) en uit je verhaal wordt voor mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies wil bereiken. Als je bedoelt dat de "grote 1" (G1) verdwijnt wanneer je uit de "kleine 1" (K1)gaat dan zou je dat kunnen afvangen door een timer in te bouwen. Dat wordt dan ongeveer deze functionaliteit: Bij bewegen in K1 laat je G1 zien (en verwijder je een eventuele timer) Bij bewegen uit K1 zet je de timer met de aanroep van de functie die de G1 laat verdwijnen Bij bewegen in G1 verwijder je de timer Bij bewegen uit G1 verwijder je G1
Link naar reactie
Ik zie het geflikker wel (N7). Het probleem ligt 'm in het feit dat je de onmouseout eventhandler (eh1) van de originele layer gebruikt om de popup te laten verdwijnen. Aangezien er bij de onmouseover eventhandler (eh2) een nieuwe layer komt die de events ontvangt geldt ditzelfde moment als eh1 voor de originele layer. Oftewel: je laat 'm zien en daarmee laat je 'm direct weer verdwijnen. De oplossing is denk ik het verwijderen van eh1 uit de originele layer en deze verplaatsen naar de popup. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...