Ga naar inhoud

PHP Vraag


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb een vraagje over PHP, das wel duidelijk denk ik. Hoe kan ik met een PHP link tekst, die de gebruiker zelf, invoert verwerken in HTML. Hm.. ja, beetje vaag.. Wat dus de bedoeling is, is dat bevoorbeeld iemand zijn naam ergens invult, vervolgens op "invoeren" drukt.. en dat het dan daaronder te zien is (wat hij dus heeft ingevuld). :-?
Link naar reactie
Hmm, ja, vaag is het inderdaad. Ik kan maar een klein deel van je vraag beantwoorden, namelijk dat je een pagina nodig hebt met een <form> die de gegevens naar een PHP script submit. In het verwerkende script kan je de ingevoerde gegevens tonen (echo, print). Als je de gegevens ook nog wil opslaan dan is dat normaalgesproken ook niet zo'n probleem (opslaan in een tekstfile, opslaan in een database, plaatsen in een cookie, plaatsen in een sessie, enz.). De vraag is alleen of en hoelang je de gegevens nodig hebt en voor wie deze gegevens beschikbaar moeten zijn. Ik raad aan om bij het begin te beginnen en dus eerst voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt bereiken. En daarna kan je gaan zoeken naar mogelijkheden om dit technisch te verwezenlijken. En voor deze laatste stap zal je wat tutorials/boeken kunnen doornemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...