Ga naar inhoud

[JavaScript] XHTML 1.1 & 2.0


Aanbevolen berichten

Zoals je kunt lezen in [url=http://www.xml.com/pub/a/2003/03/19/dive-into-xml.html]dit artikel[/url] is XHTML pas écht XHTML als je een MIME-header met de documenten meestuurt. Bij wijze van experiment probeer ik dit nu dus werkende te krijgen, maar ik loop toch tegen een aantal problemen aan. Zo zijn er problemen met de Nedstat Basic teller die het zonder de MIME-header gewoon doet. De foutmelding die ik krijg is[quote:1e16f674cc="JavaScript Console"]Error: rc has no properties Source File: http://www.basje.com/basic.js Line: 52[/quote:1e16f674cc]De broncode is [url=http://www.basje.com/basic.js]hier[/url] te bekijken en is een exacte kopie van de versie die Nedstat gebruikt, alleen dan wat leesbaarder opgemaakt. Het probleem zit volgens mij in het volgende stukje:[code:1:1e16f674cc] if(options&1) r=document.referrer; else r=top.document.referrer; if(!(options&2)){ var rc=r; var i=rc.indexOf('?'); [/code:1:1e16f674cc]Hierbij is de laatste regel nummer 52 en blijkt rc geen properties te hebben hoewel hij toch echt de waarde van document.referrer moet hebben, toch? Dus mijn vraag: hoe kan dit? Bestaat document.referrer misschien niet meer icm met XHTML 2.0? Graag jullie reacties, alle hulp is welkom. - Bas
Link naar reactie
[quote:580c96a3f2="BasHamar"]Dus mijn vraag: hoe kan dit? Bestaat document.referrer misschien niet meer icm met XHTML 2.0? [/quote:580c96a3f2] document.referrer bestaat nog wel, tenminste als ik de DOM specs mag geloven. Als ik het goed begrepen heb wordt dit veroorzaakt door het feit (bug?) dat een xhtml document met mimetype application/xhtml+xml niet de HTMLDocument krijgt maar evenals een document met mimetype text/xml het XMLDocument waardoor je een aantal properties misloopt. Lees bugzilla er maar op na, je bent niet de enige die worstelt met dit gegeven. Alleen kan ik niet echt zeggen dat ik er veel wijzer van ben geworden nadat ik het even vluchtig heb doorgebladerd. Op het moment dat er een goede ondersteuning is van alle gangbare browsers pak ik het wel weer op. Tot die tijd gaat het bij mij in het archief onder de B van "blabla" ;) Overigens zal je ook nog e.e.a. moeten sleutelen aan de nedstat code, aangezien daarin niet-valide xhtml wordt weggeschreven via de niet ondersteunde document.write() ;) Succes.
Link naar reactie
[quote:df21820f59="Annie"]Overigens zal je ook nog e.e.a. moeten sleutelen aan de nedstat code, aangezien daarin niet-valide xhtml wordt weggeschreven via de niet ondersteunde document.write() ;)[/quote:df21820f59]:D Goed, dat wordt nog wat... Maar volgens mij moet dan niet al te moeilijk zijn, ik las al iets over appendChilc() ofzo, dus daar moet wel uit te komen zijn. Toch jammer dat het schip hier strandt, misschien moet ik maar een eigen counter gaan schrijven... - Bas
Link naar reactie
Niet alle standaarden zijn er om meteen gebruikt te worden (imho). Je ontkomt er gewoon niet aan dat de implementatie van deze standaarden in de user agents vaak wat achterloopt of niet geheel bugvrij is. Ik probeer gewoon de standaarden een beetje te volgen en wanneer de ondersteuning voldoende is dan pas ik deze wel toe. Dat "volgen" is dan gewoon uit professionele interesse en omdat ik niet over een tijdje ineens geconfronteerd wil worden met allerlei zaken waar ik nog nooit van gehoord heb.
Link naar reactie
Voor mij geldt precies hetzelfde... Maar aangezien ik op dit moment bezig ben met mijn site volledig te herzien dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn als ik al die nieuwe standaarden eens zou proberen. Als het idd nog niet echt mogelijk is zorg ik ervoor dat de MIME type altijd text/html is en dan werkt alles weer naar behoren, dus een groot probleem is het niet. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...