Ga naar inhoud

[asp] Insert into


Aanbevolen berichten

ik heb de volgende code [code:1:dd164a4279] dim v_achternaam dim v_voornaam dim v_postcode dim v_postcodeletters dim v_woonplaats dim v_telefoonnmr dim v_gsm_nmr dim v_email v_achternaam= Request.Form ( "achternaam" ) v_voornaam= Request.Form ( "voornaam" ) v_postcode= Request.Form ( "postcode" ) v_postcodeletters= Request.Form ( "postcodeletters" ) v_woonplaats= Request.Form ( "woonplaats" ) v_telefoonnmr= Request.Form ( "telefoonnmr" ) v_gsm_nmr= Request.Form ( "gsm_nmr" ) v_email= Request.Form ( "email" ) dim connection dim strConnect dim sql set connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection") strConnect="DSN=adressen; UID=oeroe; PWD=haha" connection.open strConnect sql="INSERT INTO T_Personen ( achternaam, voornaam, postcode, postcodeletters, woonplaats, telefoonnmr, gsm_nmr, email ) VALUES ( '" & v_achtenaam & "','" & v_voornaam & "','" & v_postcode & "','" & v_postcodeletters & "','" & v_woonplaats & "','" & v_telefoonnmr & "','" & v_gsm_nmr & "','" & v_email & "')" set rs = connection.execute(sql) connection.Close Set Connection = Nothing Response.Redirect "index.asp" [/code:1:dd164a4279] Ik voer alle velden in van de vorige pagina... nu krijg ik echter deze fout die ik niet snap. [quote:dd164a4279]Soort fout: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005) [Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Het veld T_Personen.achternaam kan geen tekenreeks zonder gegevens zijn. /adres/toevoegen_2.asp, line 32[/quote:dd164a4279] Misschien dat jullie het weten.. greetz oeroe :(
Link naar reactie
Heb je toevallig bij de veldeigenschappen van de tabel in Access extra restricties aangegeven (invoermask of lengte nul niet toestaan) en is de variabele leeg? Kijk eens naar de query als deze is gevuld, dus de sql string naar het scherm schrijven in plaats van uitvoeren. Btw. het is niet nodig om een recordset object te openen wanneer je een query uitvoert die geen rows retourneert (bijv bij een INSERT). Dus alleen [i:04caa92a81]connection.execute(sql)[/i:04caa92a81] is voldoende.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...