Ga naar inhoud

Zoeken > indien gevonden > emailen [zoekprofiel]


Aanbevolen berichten

Ik heb m.b.v. ASP een loginpagina gemaakt, waar men zich kan registreren, password wijzigen en waar men een zoekprofiel kan maken/ wijzigen. Met dat zoekprofiel wil ik het volgende bereiken: - persoon vult bijvoorbeeld in dat hij/ zij een Volkswagen Golf zoekt - dat zoekkenmerk wordt opgeslagen voor die persoon in de database (dit werkt al) - Vervolgens wil ik dat iedere avond er een script draait, die kijkt of de zoekopdracht voorkomt in de database, en dit dan mailt naar die gebruiker. Oftewel, Volkswagen Golf is gevonden, mailen naar die gebruiker de gegevens van die auto en naar het volgende record (gebruiker) Heeft iemand enig idee, hoe dit aan te pakken ?
Link naar reactie
Als je een SQL Server database gebruikt kan je proberen om een DTS package te maken waarin je de afhandeling van alle zaken doet. Versturen van e-mail is ook mogelijk vanuit de database. De package kan je via de SQL Server Agent schedulen. Gebruik je een Access database dan zou ik een vbs file maken die de gegevens ophaalt van de database en deze via een mailcomponent verstuurd (bijv. CDONTS). De vbs kan je via de taakplanner van Windows schedulen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...