Ga naar inhoud

Pagina verpringt naar boven bij openen window


Aanbevolen berichten

Als een window open dat met het volgende scriptje is geimplemneerd <a href="#" onClick="MM_openBrWindow()</a> verspringt de webpagina weer naar boven. Dus als je helemaal onderaan de website bent dan moet je wee helemaal terug scrollen. Is er niet iets dat er voor kan zorgen dat het window wordt geopend op de plaats waar je op dat moment staat? Als ik trouwens zo'n windowtje open komt er ook achert de domeinnaam en subpaginanaam een # te staan. Wat betekent dit? P.S. Het gaat om een website die ikzelf gemaakt heb.
Link naar reactie
Of je voegt een "return false" toe aan je onclick. M.a.w. [code:1:86d1724de1] <a href="#" onclick="openwindow();return false"> [/code:1:86d1724de1] Overigens heb ik ooit een artikeltje gelezen over het gebruik van javasript windows en ik was het daar helemaal mee eens. Kan alleen de link niet meer terugvinden. :roll: De conclusie was in ieder geval om de link ook aan te bieden in de href, bijv: [code:1:86d1724de1] <a href="http://www.computertotaal.nl" onclick="window.open(this.url);return false;"> [/code:1:86d1724de1] De voordelen: [list:86d1724de1] [*:86d1724de1]browsers zonder javascript ondersteuning kunnen de link ook aanklikken (denk aan tekstbrowsers, braille browsers) [*:86d1724de1]het contextmenu met de rechtermuisknop werkt gewoon (bijv voor toevoegen aan favorites) [/list:u:86d1724de1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...