Ga naar inhoud

fopen; 'A' of 'R+' probleem in PHP 4.2.2.


Aanbevolen berichten

[quote:93cb06f25d]if (file_exists("Files/Berichtenbalk/scroller.txt")) { $scheiding =" <> "; $data = "Files/Berichtenbalk/scroller.txt"; $file = fopen($data, "a"); fputs($file, $_POST["bericht"].' '.$scheiding);; fclose($file); } else { $fp = fopen("Files/Berichtenbalk/scroller.txt", "w"); $count = "1"; fputs($fp, $count, 6); fclose($fp); } [/quote:93cb06f25d] Deze scroller slaat in Files/Berichtenbalk/scroller.txt de berichten op. Maar hij schrijft ze achteraan het bestandje... dus bij de scroller komt eerst het oude berichtje en daarna pas het nieuwe... hoe kan je dat omkeren??? p.s. als ik de fopen [b:93cb06f25d]"a"[/b:93cb06f25d] verander in [b:93cb06f25d]"r+"[/b:93cb06f25d] dan zou hij moeten beginnen vooraan het bestandje.. maar dat werkt niet want dan gaat hij er als een soort insert overheen.. voorbeeld: mijn scroller is [b:93cb06f25d]"hallo <> hoi"[/b:93cb06f25d], en je typt [b:93cb06f25d]"JA"[/b:93cb06f25d] in post.php dan komt er [b:93cb06f25d]"JAllo <> hoi"[/b:93cb06f25d] te staan; hij gaat dus eroverheen. Hoe kan je dit oplossen?
Link naar reactie
Waarom moven? Is toch een php-vraag? Voor zover ik weet is er geen manier in php om tekst te appenden aan het begin van de file. (hoewel ik niet veel van php weet, dus als iemand anders weet) Ik denk toch dat je gewoon de hele tekst van de file in moet lezen en dan aan het postberichtje moet plakken en dan vervolgens weer moet schrijven naar het tekstbestandje. r+ overschrijft dus gewoon de tekst. Maar ik denk dat je misschien beter kunt appenden en als je dan de laatste berichtjes vooraan wilt, dan moet je gewoon de file per regel van achter naar voren uitlezen. Gewoon een beetje puzzelen; succes!
Link naar reactie
Je kan toch ook eerst sroller.txt inlezen in een variabele, als je dan je nieuwe bericht/item hebt wat je toe wilt voegen kun je het toch zo doen: $scheiding =" <> "; $bestand = "Files/Berichtenbalk/scroller.txt"; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "r"); $text = fread($fp, filesize($bestand) fclose($fp); } $text = $_POST[bericht] . $scheiding . $text; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "w"); fputs($fp, $text); flock($fp, 3); fclose($fp); } op deze manier leze je eerst alle oude berichten uit, die zet je in een variabele en dan plak je je nieuwe bericht voor alle oude berichten ik hoop dat je hier wat aan hebt grtz
Link naar reactie
ik krijg het niet draaiende :-? ik heb het vaak geprobeerd... ik heb nog wel een ; op line 10 gezet [quote:4de9b0d0bc]<?php $scheiding =" <> "; $bestand = "Files/Berichtenbalk/scroller.txt"; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "r"); $text = fread($fp, filesize($bestand); fclose($fp); } $text = $_POST[bericht] . $scheiding . $text; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "w"); fputs($fp, $text); flock($fp, 3); fclose($fp); } [/quote:4de9b0d0bc]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:1c040ea255]<?PHP $scheiding =" <> "; $bestand = "Files/Berichtenbalk/scroller.txt"; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "r"); $text = fread($fp, filesize($bestand); fclose($fp); } $text = $_POST[bericht] . $scheiding . $text; if (file_exists($bestand)) { $fp = fopen($bestand, "w"); fputs($fp, $text); flock($fp, 3); fclose($fp); } ?>[/quote:1c040ea255] [b:1c040ea255]foutmelding:[/b:1c040ea255] Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/virtual/site162/fst/var/www/html/1.php on line 7
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...