Ga naar inhoud

How to succeed with url's


Aanbevolen berichten

Ik heb het Alistarpt artikel ([url]http://www.alistapart.com/stories/succeed/[/url]) gelezen. Maar ik kreeg er niet precies uit wat ik wil. Ik heb het al een tijd zitten proberen, maar ik denk dat ik gewoon iets verkeerd doe of dat het misschien niet mogelijk is wat ik wil. De bedoeling is als volgt: Ik heb een index.php bestand, hierin staan de verwijzingen naar stylesheets en hierin bevindt zich ook de inhoud die altijd aanwezig is, zoals de navigatie en voettekst. Nu wil ik als volgt m'n url krijgen: - www.domein.nl/home/ Dan moet het volgende bestand in geinclude worden: - /content/home.php [edit]Mocht het van pas komen, ik heb toegang tot php en .htaccess[/edit] Dat is het bestand waar de tekst in staat. Weet iemand hoe dit makkelijk kan, of weet iemand een goed artikel hierover, of moet ik eerst even wat dingen posten die ik geprobeerd heb. Alvast bedankt. -termin8or
Link naar reactie
Dit komt rechtstreeks uit mijn .htaccess:[code:1:f764cf022b]#---------------------------------------------------------# # Turn on the Rewrite Engine for converting # # requested URLs # #---------------------------------------------------------# RewriteEngine on #---------------------------------------------------------# # Exceptions on the Rewrite Rules, quit if # # applicable ([L]) # #---------------------------------------------------------# RewriteRule ^images/.*$ - [L] #---------------------------------------------------------# # If request is no image or Style Sheet then # # redirect request to index.php # #---------------------------------------------------------# RewriteRule !\.(gif|jpg|png|css)$ /path/to/apache/root/dir/index.php[/code:1:f764cf022b]Vervolgens kun je in index.php de gevraagde URI opvragen en naar aanleiding daarvan de juiste actie ondernemen. Er zijn enkele gevaren aan verbonden, maar die staan ook in het artikel beschreven. Succes ermee! - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...