Ga naar inhoud

[php] session probleem op linux


Aanbevolen berichten

Luitjes. Ik heb nu eindelijk apache+php+mysql werkend gekregen op een linux machine. Loop ik gelijk weer op een session probleem die ik eerder al gehad heb op een windows machine. Ik heb in mijn script de regel: [code:1:5efacf7714] session_start(); [/code:1:5efacf7714] Maar als ik die pagina nu open krijg ik de volgende fout melding: [code:1:5efacf7714] Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_d6c5623ae2938fba049e933515e0a629, O_RDWR) failed: Invalid argument (22) in /home/mainshare/InetPublishing/wwwroot/www.website.panterra.nl/admin/adminauth.php on line 2 [/code:1:5efacf7714] Ik heb in de ini file gekeken, maar kan niet ontdekken wat er fout gaat. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
goed eerste fout heb ik zelf ondekt. De autostart sessions stond aan daarom kon hij ze niet nog een keer sturen. Nu uitgezet en de dir veranderd want hij doet het nog steeds niet. Nu krijg ik dit: [code:1:f55b272a47] Warning: Unknown(): open(/phptmp/sess_ecc58858b333f6ddadb631e62e4cd47f, O_RDWR) failed: Invalid argument (22) in Unknown on line 0 Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/phptmp) in Unknown on line 0 [/code:1:f55b272a47] Weet iemand de oplossing hier voor?
Link naar reactie
Apache/php draait onder Nobody en heeft een home directory(Schijnt anders ook voor problemen te zorgen, apache/php heeft een home directory nodig anders zijn de rechten te beperkt.) De rechten voor de temp directory zijn maximaal, iedereen kan en mag daar alles. (Maakt voor de rest niet uit aangezien de mensen hier toch niet weten hoe linux werkt) even ter extra informatie, we hebben het php 4.3.1 Ik
Link naar reactie
[quote:0747cacf9a] Apache/php draait onder Nobody [/quote:0747cacf9a] Toen ik dit nog eens na las, zag ik pas hoor raar het staat dan een deamon onder de naam nobody draait. Heb eens verder gekeken en zag dat hij ook nog eens in group -1 zat. Dit zorgt er natuurlijk voor dat apache/php veel te weinig rechten heeft. Heb een wwwrun user aangemaakt en deze in dezelfde group gezet als alle andere deamons en wat denk je! Het werkt. stom stom stom. Toch is dit een heel vaak voorkomende fout van veel mensen, standaard staat hij namelijk op die instellingen. Als je dan php installeerd werkt het wel totdat php sessies weg moet schrijven. Goed, ik hoop dat de oplossing voor dit probleem verspreid kan worden onder de linux cq php gebruikers, dan kan in het vervolg mensen met hetzelfde probleem snel naar de oplossing verwezen worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...