Ga naar inhoud

Image uploaden


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben bezig met een webshop. En als je een product toevoegd kun je een afbeelding kiezen om up te loaden. Maar hoe maak ik dat? Het filefield heet: image. En als dat gelukt is, dan moet de locatie van de afbeelding in de databse worden weggeschreven. Dus bijvoorbeeld: images/naamafbeelding.jpg. Hoe maak ik dit? Omdat de url natuurlijk c:\enz\enz\enz\jpg is. Alvast hartelijk bedankt!! Johan
Link naar reactie
Ok dan doe ik dat hierbij. Ik heb een pagina voor het invoeren van de productgegevens. add.php. Daarin staan de formvelden: naam, merk, beschrijving en het file field image. Nu wil ik het plaatje wat je opgeeft bij image uploaden naar de folder images op de server. En dan de locatie van het plaatje op de server in de databse zetten. Dus bijvoorbeeld: Imagefield: C:\plaatje.jpg -> uploaden images/plaatje.jpg en dan in de database in kolom image: plaatje.jpg. Ben ik zo duidelijk genoeg, anders hoor ik het wel :D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...