Ga naar inhoud

hoe verander ik tekst in al geopend frame


Aanbevolen berichten

Ik wil in een frame onderste op een vaste positie in de tabel met javascript de tekst laten veranderen. Dit wil ik doen door een variabele te vullen en deze dan met documetwrite variabele in de tabel van het frame zetten. Deze variabele kan ik wel vullen in het betreffende frame en dan word deze gedisplayd maar als ik vanuit een ander frame de variabele vul veranderd er niets. Dit waarschijnlijk omdat de code van dat frame al uitgevoerd is. Nu dacht ik toen dan geef ik mijn functie een naam en roep hem even op. Maar dit geeft problemen met de opmaak van de frameset en er word dan een nieuw veld gepubliceerd ipv dit in de tabel op de goede positie te proppen. Weet iemand een oplossing hiervoor? Het is dus belangrijk dat het huidige frame blijft staan en ALLEEN de tekst op positie in de tabel veranderd Groetjes arno
Link naar reactie
document.write kan je alleen gebruiken tijdens het parsen van de pagina als je dynamisch tekst wil invoegen. Nadat de pagina is ingeladen wordt de complete inhoud van je document overschreven bij de aanroep van deze functie. Wat jij wil kan je bereiken door bijv. een <span id="bla"></span> in te voegen op de plek waar je de tekst wil en daarvan de innerHTML te wijzigen. bijv: [code:1:d63973f756] document.getElementById("bla").innerHTML = 'nieuwe waarde'; [/code:1:d63973f756] Voor meer informatie raad ik aan om eens in tutorials of references te kijken naar deze termen (getElementById en innerHTML). Oudere browsers ondersteunen dit dynamisch invoegen van tekst (relatief gepositioneerd) overigens niet zo goed (of zelfs helemaal niet), IE5 & NS6 en hoger hebben er echter geen enkel probleem mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...