Ga naar inhoud

[PHP] meerdere mappen


Aanbevolen berichten

Hallo, Dit is de code die ik nu gebruikt, maar ik loop op een paar punten er mee vast. [code:1:549407b7ad]<? include ("template/header.tpl"); if(!isset($_GET["pagina"])){ $_GET["pagina"] = "home"; } $dir = ""; $page = "content.tpl"; if(isset($_GET["dir"]) && $_GET["dir"] != "") { $dir = "/" . $_GET["dir"]; } if(isset($_GET["pagina"]) && $_GET["pagina"] != "") { $page = $_GET["pagina"] . ".tpl"; } $url = "files" . $dir . "/" . $page; if (file_exists("files/".$_GET["pagina"].".tpl")){ include ("files/".$_GET["pagina"].".tpl"); } else { include ("template/content.tpl"); } include ("template/under.tpl"); include ("template/reclame.tpl"); ?> [/code:1:549407b7ad] Mijn index.php wordt uit een aantal *.tpl op gebouwd De "content.tpl" moet elke keer gewijzigd worden. index.php staat gewoon in de root content.tpl staat in /template/content.tpl De gegevens haalt hij uit de map "files" Daar staat b.v. "blabla.tpl" Dat werkt dus goed, hij vervangt content.tpl Maar nu gaat er van content.tpl een linkje naar files/01/pitca.tpl Maar dan gaat hij raar doen. Dit is wat ik heb geprobeert: "index.php?pagina=content&01=pitca" Groetjes, Jitka
Link naar reactie
Ik probeer m'n best te doen om een vraag of probleem te ontdekken (of zelfs meerdere aangezien je spreekt over meerdere punten waarop je vastloopt), maar het wil niet echt lukken. Zou je iets duidelijker willen aangeven wat er precies mis gaat? Welke foutmeldingen je krijgt, op welke plekken deze optreden, enz. Als ik nu een gok moet doen dan denk ik dat je probleem is dat je met relatieve paden werkt (maar ik kan dus compleet miszitten omdat ik je vraag niet begrijp). De oplossing daarvoor kan zijn om altijd met absolute paden te werken, bijvoorbeeld de includes altijd op te bouwen op onderstaande manier: include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/en/zo/verder/de/dirstructuur/in.tpl");
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...