Ga naar inhoud

[actionscript] _level-probleem met attachMovie


Aanbevolen berichten

Okee lui, ik heb een mooi probleem voor jullie. Ik heb er zeker 2 uur over lopen nadenken en onderzoeken, maar ik kom er niet uit! Ik ben bezig een flinke digitale leeromgeving op te zetten en ik gebruik diverse levels om movies in te laden. De movie met de grafische userinterface staat op level5 en van daaruit moet ik de rest kunnen aansturen. Okee, nu het probleem: De navigatiebuttons wil ik laten highliten als je er op klikt. Het probleem zit 'm in de aanmaak van de button: bij een attachMovie krijgt de knop automatisch een _level0 toegewezen. item = [color=purple:22422e14b7]attachMovie[/color:22422e14b7](buttonType, [color=green:22422e14b7]"button01"[/color:22422e14b7], depth); [color=purple:22422e14b7]trace[/color:22422e14b7](item); [color=red:22422e14b7]// output> [b:22422e14b7]_level0.[/b:22422e14b7]button01[/color:22422e14b7] Als ik dan het object attachMovie in een variabele stop en daarmee verder wil werken in andere functies om de knop gemakkelijk te kunnen aanroepen roep ik ze dus automatisch met [b:22422e14b7]_level0[/b:22422e14b7] ervoor aan. Maar de file zelf wordt uiteindelijk in [b:22422e14b7]_level5[/b:22422e14b7] gezet omdat er nog diverse onderliggende movies in komen. Vandaar dat als ik in een functie de knop wil aanroepen hij de knoppen niet kan commanderen te highliten, aangezien ze in een ander level zitten. Mijn vraag is nu dus: hoe kan ik bij de aanmaak van de movie ervoor zorgen dat er niet automatisch een level aan wordt toegewezen, of hoe kan ik ervoor zorgen dat het _level5 in plaats van _level0 wordt. Een ander probleem is dat ik het maar niet voor elkaar krijg om tekst uit een externe textfile ingeladen te krijgen in een textfield. Volgens mij komt dat omdat ik de functie [i:22422e14b7]loadVariables[/i:22422e14b7] in hetzelfde script heb staan als waarin ik de variabele aanroep z'n waarde te verhuizen naar de textfield. Maar ik wil wel graag alle code in slechts 1 frame hebben staan. En als het even kan wil ik de ingeladen tekst met html-code voorzien voor stukjes bold en dergelijke. Hiermee bleek m'n voorganger (ik schrijf een enorme lap code helemaal opnieuw omdat die gast er uiteindelijk zelf niet meer uitkwam) ook veel problemen mee te hebben. Okee, ik heb misschien niet al te hard gezocht op internet naar een oplossing, maar internet is hier zo traag als dikke stront door een trechter, so bear with me ;) Wat ik dus eigenlijk wil weten is: wat zijn de regels en restricties voor [i:22422e14b7]loadVariables[/i:22422e14b7]? Wat mag je er wel en niet mee? Kennelijk mag je het laden en aanroepen niet in hetzelfde script gebruiken, maar waarom niet? Nou dat zijn zo even 2 probleempjes waar ik al een tijdje mee in m'n maag zit. Ik hoop dat iemand er mij mee kan helpen. [b:22422e14b7]Bart.[/b:22422e14b7]
Link naar reactie
het eerste probleem heb ik al opgelost :D Een attachMovie bleek automatisch het level te pakken waar de movie in werd geladen, ik had alleen al die tijd zitten testen met _level0. Bijvoorbeeld: [color=blue:f144f34346]if[/color:f144f34346] (item = [color=purple:f144f34346]eval[/color:f144f34346]([color=green:f144f34346]"_level0."[/color:f144f34346] + buttonID)) { [color=red:f144f34346]//..[/color:f144f34346] } Daarom deed ie het wel als ik 'm apart testte, maar niet als ik 'm werkelijk gebruikte in een ander level. Nu alleen nog uitzoeken wat precies de vereisten zijn voor het gebruik van loadVariables.. m'n GUI is bijna af :D:D:D Ik zal 'm wel een keer laten zien [b:f144f34346]Bart[/b:f144f34346]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...