Ga naar inhoud

PHP nullen toevoegen en volledige tekst


Aanbevolen berichten

Ik heb in PHP een webwinkel gemaakt. De administrator kan nu een nieuw product invoeren en de prijs daarvan is inclusief BTW. De prijs zonder BTW bereken ik zo: $prijsbtw = ($prijs / 119) * 100 maar dan krijg ik bijna overal van die getallen met 4 cijfers achter de punt. Is er een mogelijkheid om dit op 2 cijfers afteronden? En andersom als er maar 1 cijfer achter de komma staat en dan een nul er aan vast plakken? :roll: Mijn andere vraag was met de functie VARCHAR in een databse kun je maar max 250 tekens in een record zetten is het ook mogelijk om op een andere manier hele lappen tekst van 1000 tekens in een record te zetten? Alvast hartelijk bedankt! Johan
Link naar reactie
[quote:be53a7e17a="Dumpie"]Ik heb in PHP een webwinkel gemaakt. De administrator kan nu een nieuw product invoeren en de prijs daarvan is inclusief BTW. De prijs zonder BTW bereken ik zo: $prijsbtw = ($prijs / 119) * 100 maar dan krijg ik bijna overal van die getallen met 4 cijfers achter de punt. Is er een mogelijkheid om dit op 2 cijfers afteronden? En andersom als er maar 1 cijfer achter de komma staat en dan een nul er aan vast plakken? :roll:[/quote:be53a7e17a]De functie sprintf is hierin altijd handig. De code moet iets worden als[code:1:be53a7e17a]$prijsbtw = ($prijs / 119) * 100; $prijsbtw=sprintf("%.02f",$prijsbtw);[/code:1:be53a7e17a]De truc zit in het formaat: '%.02f'. '%f' betekend dat er een komma-getal moet komen. '.2' zegt dat er maximaal twee cijfers achter de komma mogen komen, en de '0' zegt dat nullen ook weergegeven moeten worden.
Link naar reactie
Vraag 1: wat ik zelf altijd gebruik is: [code:1:da38ceb1d0]$prijsbtw = ($prijs/119)*100; $prijsbtw_afgerond = number_format($prijsbtw, 2, ',', '.');[/code:1:da38ceb1d0] >> 2 staat voor twee decimelen, ',' voor: gebruik een komma achter het hele getal en '.' voor: gebruik een punt voor duidendtallen. Werkt voor mij prima!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...