Ga naar inhoud

Inhoud text als parameter popup.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer met een window.open een pop-upje te openen met de inhoud van een text veld als parameter. Dit probeer ik als volgt: [code:1:3670086ab3] <input type="Button" name="cmdCheck" value="Controleer nummer" onclick="javascript:window.open('LTCheckVA.cfm?id=frmVA.txtID.value', '', 'scrollbars=1,width=590,height=350');"> [/code:1:3670086ab3] De pop-up komt op zich wel op maar heeft dan in id niet de inhoud van txtID.value staan maar de volledige naam van het veld. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik wil in dit stadium niet het volledige form submitten maar de gebruiker alleen de kans geven het ingevulde nummer te checken op geldigheid. Hoe doe ik dit?
Link naar reactie
[code:1:3b4bc576ea] <input type="Button" name="cmdCheck" value="Controleer nummer" onclick="window.open('LTCheckVA.cfm?id=' + document.forms['frmVA'].elements['txtID'].value, '', 'scrollbars=1,width=590,height=350');" />[/code:1:3b4bc576ea] twee kleine foutjes dus: [list=1:3b4bc576ea] [*:3b4bc576ea]binnen een eventhandler hoort geen [i:3b4bc576ea]javascript:[/i:3b4bc576ea] [*:3b4bc576ea]de waarde van de tekst input moet je aan de string toevoegen[/list:o:3b4bc576ea] Overigens is het voor de overzichtelijkheid aan te raden om niet al te grote brokken javascript-code in eventhandlers te stoppen (imho). Je kan beter een functie maken die je aanroept met (bijv.) als parameter de waarde van een input. Dan kan je deze ook meteen gebruiken op andere plekken in je form.
Link naar reactie
Bedankt Annie, Hoe kan een mens zo'n concat nou vergeten vraag je je af. Maar ja, als je maar eens in de zoveel tijd iets met javascript doet krijg je dat. Dit verhaaltje zou sowieso in een funktie terecht komen want van die losse stukken script overal moet ik niets hebben, maar ik wou de boel eerst even uitproberen. Vraagje, waarom mag er geen javascript in een eventhandler? Of bedoel je dat er alleen funktieaanroepen in horen te staan. In dat geval ben ik het met je eens, hoewel die funkties strict genomen natuurlijk net zo goed javascript zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...