Ga naar inhoud

Ervaringen mailform met perl via FreeOnLine???


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaringen met FreeOnLine v.w.b. perl scripts? Ik kan via FreeOnLine geen perl scripts aan de praat krijgen. Ben ik de enigste???????? Of doe ik iets fout??? Het formulier staat hier http://mengerink.fol.nl/mailform.htm en het script staat in de /cgi-bin/tdformmailer.cgi (CHMOD 755). Het formulier is nog niet aangepast. Het script is gedownload bij http://www.tdscripts.com/formmailer.html Groetjes, Henk
Link naar reactie
Hallo Annie, Als dat het antwoord was had ik de vraag niet gesteld. Ze zeggen bij FreeOnLine dat perl scripts ondersteund worden, maar ik heb al verschillende (simpele) scripts geprobeerd maar het lukt eenvoudig niet! Dezelfde scripts werkten een tijd terug via "f2s" wel goed, maar die zijn er jammer genoeg mee gestopt. Vandaar mijn vraag of het anderen wel gelukt is scripts via FreeOnLine aan de praat te krijgen. Groetjes, Henk :cry:
Link naar reactie
[quote:6524227b45="HenkM"]Dezelfde scripts werkten een tijd terug via "f2s" wel goed, maar die zijn er jammer genoeg mee gestopt.[/quote:6524227b45]Is zeker al een tijd terug, volgens mij om en nabij een jaar alweer... Het was in ieder geval voor mij een reden om een eigen domein aan te schaffen omdat ik niet meer zonder server-side talen kon. Misschien voor jou ook een idee? - Bas
Link naar reactie
[quote:b7e146c533="HenkM"]Als dat het antwoord was had ik de vraag niet gesteld.[/quote:b7e146c533] Was zomaar een wilde gok, ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt en of je deze pagina uberhaupt al ooit gezien had. Als ik zomaar wat onzin waarden invoer in je formulier (fout e-mailadres) krijg ik overigens netjes een melding terug van je script dat de waarde niet correct is. Dus het lijkt erop dat het script wel werkt (tenminste gedeeltelijk). Als ik dan nog een gok mag wagen dan denk ik dat het fout gaat bij het versturen van de mail. Probeer deze regel maar eens weg te commentarieren en voer het script dan nogmaals uit. Hoe je de mail aan de praat krijgt weet ik overigens niet. FOL wil geen ondersteuning bieden, maar misschien willen ze wel de vraag beantwoorden of het uberhaupt mogelijk is om mail te versturen. Als dat niet mogelijk is dan denk ik dat je even verder moet kijken naar een andere host of zoals Bas aangeeft een betaalde host nemen.
Link naar reactie
Ik heb het probleem ook aan de Freeonline helpdesk voorgelegd men mailt dat ze helaas geen ondersteuning op cgi-scripts of problemen daarmee geven. Zal wel eens een simpel script proberen, maar dit "mailscript" is ook al (redelijk) simpel (standaard) script. Ik denk dat er bij FreeOnLine e.e.a. niet goed zit. Bedankt allemaal voor de reacties. Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...