Ga naar inhoud

[PHP] Output van functie in variabele opslaan


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:a436ae9443]Ik ben bezig met een online adresboek. Ik wil hierbij een exportfunctie naar een csv file. Dit heb ik geprobeert: [/b:a436ae9443] $input=' while ($row = mysql_fetch_array($query)) { print"$row[first];$row[last];;$row[display_name];;$row[email];$row[address];$row[city];$row[zip];$row[state];;$row[phone];$row[fax];$row[cell];$row[website];;;;;;;;;$row[pager];$row[company];;;;$row[comments] <br>"\; }\;'; $filename = 'output.txt'; // If doesn't exist it'll create it BUT have proper directory permissions $fp = fopen($filename,'w'); // Write info to it. fwrite($fp,$input); fclose($fp); print "<a href=output.txt>download</a>"; [b:a436ae9443]Als ik vervolgens download aanklik, krijg ik het volgende te zien:[/b:a436ae9443] while ( = mysql_fetch_array(Resource id #2)) { print";;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; <br>"; } [b:a436ae9443]ik wil echter de output van de functie i.p.v. de functie. Hoe krijg ik dit voor elkaar?[/b:a436ae9443]
Link naar reactie
[b:d2ab86113d]Bedankt voor de tip, ik krijg nu niet meer de functie zelf te zien. Het probleem is nu echter dat er in de output.txt alleen een 0 staat. Dit heb ik gedaan:[/b:d2ab86113d] while ($row = mysql_fetch_array($query)) { $input += "$row[first];$row[last];;$row[display_name];;$row[email];$row[address];$row[city];$row[zip];$row[state];;$row[phone];$row[fax];$row[cell];$row[website];;;;;;;;;$row[pager];$row[company];;;;$row[comments]"; }; $filename = 'output.txt'; [etc....] [b:d2ab86113d]De output.txt bevat nu alleen een 0[/b:d2ab86113d] [b:d2ab86113d]<<<UPDATE>>> Het blijkt dat als ik += gebruik, alleen de 0 verschijnt. Gebruik ik echter alleen =, dan krijg ik de laatste rij uit mijn tabel.[/b:d2ab86113d]
Link naar reactie
Strings (in jouw geval al die $row[...]'s) plak je aan elkaar met een . (punt). Wat je nu doet is de regel meteen afsluiten (met de ; ), dus bevat de $input alleen de waarde die in $row[first] zit. Lijkt me niet de bedoeling ;) Daarnaast moet je die ; achter de } weghalen en bedoel je waarschijnlijk $row['xxx'] ipv $row[xxx] (waarbij xxx dus die first, last etc is).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...