Ga naar inhoud

redirect naar requiredpage (javascript)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb dit script gevonden om iemand naar de homepage te sturen als ze op een childpage komen via een zoekmach oid. :o [quote:505ce7d17d]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> var requiredfrom = "index.htm"; // required prev. page if (document.referrer.indexOf(requiredfrom) == -1) { window.location=requiredfrom; } </script>[/quote:505ce7d17d] Maar ik heb meerdere pagina's die naar een bepaalde page verwijzen, kan ik hier meerdere pages aan toevoegen? Of is dit niet het juiste script? :-?
Link naar reactie
[quote:50e300e921="SabineBos"]Ik snap niet wat je wilt. Wil je meerdere pagina's openen als hij erachter komt dat je niet op de indexpagina komt?[/quote:50e300e921] Nee, Als je niet vanaf de indexpage komt, maar vanaf een zoekmach oid moet hij naarde indexpage verwijzen, maar je kan ook vanaf een andere childpage via een link op die page op een volgende page komen, dan moet hij natuurlijk niet naar de indexpage verwijzen. :-?
Link naar reactie
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook zoiets alleen dan in PHP gemaakt. Ik controleer of de refferrer wel van mijn domein komt. Dan maakt het niet uit welke pagina het is. Hoe dat in javascript moet weet ik niet. Niet vergeten om dan ook een lege refferrer door te laten. Want er zijn mensen die dat blokken en anders kunnen ze niet op je site komen.
Link naar reactie
Ik zag op je site dat je frames gebruikt. Als het erom gaat dat child pages altijd in de framset worden geopend dan is het volgende script mischien een goed idee. 1) vervang home.htm met de volgende code [code:1:28d0549159] <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <title>home-links</title> </head> <script> function loadRequestedPage() { var sQueryString = (location.href.indexOf("?")+1); var sPage = 'home-mainframe.htm'; if (sQueryString) { sPage = location.href.substring(sQueryString); } return sPage; } var sHtml = '<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" rows="177,*">'; sHtml += '<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="home-top.htm">'; sHtml += '<frameset cols="146,*">'; sHtml += '<frame name="contents" target="main" scrolling="no" src="home-frame1.htm">'; sHtml += '<frame name="main" target="_self" src="' + loadRequestedPage() + '">'; sHtml += '</frameset>'; sHtml += '</frameset>'; document.write(sHtml); </script> <noframes> <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p> </noframes> </html> [/code:1:28d0549159] 2) Sla het volgende stuk script op als redirect.js [code:1:28d0549159] var sDOMAIN = 'www.stoutjes.nl'; var sPAGE = '/yvar/home.htm'; function checkReferrer(sDOMAIN, sPAGE) { var aTemp = self.location.href.split('/'); var sRequestedPage = aTemp[aTemp.length - 1]; if(document.referrer.indexOf(sDOMAIN) == -1) top.location.href = sPAGE + '?' + escape(sRequestedPage); } window.onload = function () { checkReferrer(sDOMAIN, sPAGE); }; [/code:1:28d0549159] 3) Zet in elke header van de child pagina's (die in de main frame moeten worden geopend) de volgende tag [code:1:28d0549159] <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="/jouw javascript dir/redirect.js"></script> [/code:1:28d0549159] Als nu iemand een pagina rechstreeks oproept wordt deze gewoon in de frameset geopend. /E
Link naar reactie
Ik gebruik idd frames op [color=blue:3b52c171e7][u:3b52c171e7]www.stoutjes.nl[/u:3b52c171e7][/color:3b52c171e7], maar dat heb ik al ondervangen. Het gaat om mijn andere site [color=blue:3b52c171e7][u:3b52c171e7]www.wild-west.nl[/u:3b52c171e7][/color:3b52c171e7], en die werkt zonder frames. Ik heb al behoorlijk wat gezocht op javascript, maar voor het ondervangen van frames is er aardig wat te vinden. Maar nu zonder frames? :-? Of kan dit script met een aanpassing ook gebruikt worden? [code:1:3b52c171e7]var sDOMAIN = 'www.wild-west.nl'; var sPAGE = '/index.htm'; function checkReferrer(sDOMAIN, sPAGE) { var aTemp = self.location.href.split('/'); var sRequestedPage = aTemp[aTemp.length - 1]; if(document.referrer.indexOf(sDOMAIN) == -1) top.location.href = sPAGE + '?' + escape(sRequestedPage); } window.onload = function () { checkReferrer(sDOMAIN, sPAGE); };[/code:1:3b52c171e7] + de code voor in de childpages en dat ik dan die wijziging in de homepage achterwege laat? Of denk ik nu te makkelijk? (Evengoed bedankt :D , want ik heb het nu zo geregeld dat hij naar de homepage(bij stoutjes.nl) gaat, met dit script kan ik de frames om de childpages heen bouwen. :o )
Link naar reactie
Mischien kan je de gebruiker vragen of hij/zij geredirect wil worden [code:1:9c1c3dfc85]function checkReferrer() { var sDOMAIN = 'www.wild-west.nl'; var sPAGE = '/index.htm'; if(document.referrer.indexOf(sDOMAIN) == -1) top.location.href = sPAGE; } window.onload = function () { if(confirm('Wilt u naar de home page want ...')) checkReferrer(); };[/code:1:9c1c3dfc85] /E
Link naar reactie
Het duurde even voor ik wat zag, NIS2003 ondrukte de pagina, hij zag het als reclames. Dus de pagina was alleen zwart. Maar goed, ik heb het gezien. Is idd een leuk extraatje, alleen de code kom ik nog niet helemaal uit. Als ik het goed begrijp is het een flash in combinatie met een script. Klopt dat? Dus ik maak zo'n flash en hang dan dat script eraan?
Link naar reactie
Ik kom niet helemaal uit de code van dat redirecten, ik heb nu www.wild-west.nl opgebouwd uit 2 frames. Als ik nou de frameset aanpas in de code, krijg ik 2 kleine frames met een niet gevonden pagina, incl. scrollbars. :-? :-? [code:1:38fcee77e9] var sHtml = '<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" >'; sHtml += '<frame name="links" scrolling="no" noresize target="contents" src="links.htm">'; sHtml += '<frameset cols="250,*">'; sHtml += '<frame name="main-frame" target="_self" src="' + loadRequestedPage() + '">'; sHtml += '</frameset>'; sHtml += '</frameset>'; [/code:1:38fcee77e9] Ik kom er niet meer uit. :-? :-? (redirect.js wel aangemaakt + de aanpassing in de childpage)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...