Ga naar inhoud

Verwijzing vanuit zwevend frame


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een zwevend frame gemaakt dat ik op meerdere pagina's wil laten terugkeren. Mijn bedoeling is dat het (standaard) zwevend frame commando's bevat om bijvoorbeeld de pagina waarin hij wordt vertoont, af te drukken, of de laatste wijzigingsdatum van de pagina waarin hij wordt vertoont, weer te geven. Hoe kan ik zulke verwijzigingen maken naar de pagina waarin het frame wordt afgebeeld (de parent of zo)?
Link naar reactie
Nu is getDate() natuurlijk een ongelukkig gekozen voorbeeld aangezien deze hetzelfde zal zijn voor de verschillende window objecten (lees: aan de uitkomst zal je niet kunnen zien om welk window het gaat). Maar wat je wel zou kunnen proberen is om een of andere document property op te vragen, bijv. de location.href: [code:1:f90890f0ad] <script type="text/javascript"> // adres van "deze" pagina alert (window.location.href); // adres van "bovenliggende" pagina alert (parent.location.href); </script> [/code:1:f90890f0ad]
Link naar reactie
Oké, dankjewel, maar spreek je met 'parent' dan de juiste pagina aan? Parent is toch afhankelijk van de opbouw van je website? Ik bedoel, als je een welkomstpagina hebt, en 'onder' die pagina bouw je een tweede pagina, met een link daar naartoe op de welkomstpagina, dan is de welkomstpagina de parent omdat 'ie letterlijk boven die andere pagina is gebouwd. Dan is toch bij een zwevend frame de parent ook de pagina die er in de structuur van de site bovenstaat, en dus niet de pagina waarin het frame op dat moment vertoont wordt. En juist omdat ik het frame bij meerdere pagina's wil gebruiken, kan ik het niet binnen 1 pagina bouwen.
Link naar reactie
[quote:836b943e21="koorn00"]Oké, dankjewel, maar spreek je met 'parent' dan de juiste pagina aan? Parent is toch afhankelijk van de opbouw van je website? Ik bedoel, als je een welkomstpagina hebt, en 'onder' die pagina bouw je een tweede pagina, met een link daar naartoe op de welkomstpagina, dan is de welkomstpagina de parent omdat 'ie letterlijk boven die andere pagina is gebouwd. Dan is toch bij een zwevend frame de parent ook de pagina die er in de structuur van de site bovenstaat, en dus niet de pagina waarin het frame op dat moment vertoont wordt. En juist omdat ik het frame bij meerdere pagina's wil gebruiken, kan ik het niet binnen 1 pagina bouwen.[/quote:836b943e21] Als ik me niet heel erg sterk vergis haal je hier een aantal zaken door elkaar. En dat zijn de referer en de parent. Een referer is een pagina waar je vandaan bent gekomen, bijvoorbeeld door vanuit de welkomstpagina een link aan te brengen naar de tweede pagina. In de tweede pagina is de welkomstpagina dus de referer. En parent is niets anders dan een bovenliggend object in de javascript windows-objecten structuur. In geval van een frameset pagina met een frame A en een frame B kan je naar hartelust door klikken naar andere pagina's. De parent zal de frameset pagina blijven. 't Is een beetje lastig om uit te leggen en bovendien moet ik m'n trein halen. Dus hier houd ik het even bij. Hopelijk is het ietsjes duidelijker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...