Ga naar inhoud

[php] 2 cookie vragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ten eerste een de vraag of hoe ik de volgende regel, beter kan maken, zodat ik in de laatste include-file cookies kan schrijven. ... else {$action = "3" ; include ( "../../admin/edit/edit_toevoeg.php"); include ("../../admin/edit/edit.php"); include ("../../admin/edit/schrijf_cookie_toevoeger.php");} ; In de eerste twee files, worden wat varibalene bepaald die ik als cookie in de derde file wil wegschrijven. Maar an krijg ik het wel bekende headerprobleem. Nu ben ik nog niet zo'n prof. dus kan iemand mij helpen om deze regel om te bouwen of om het cookie-script te verbouwen met obstart() ofoz? [code:1:f121204342] <?php $nextyear = mktime (0,0,0,date("m"), date("d"), date("Y")+1); header(); Setcookie("1ex_ID","$ID","$nextyear"); Setcookie("1ex_name","$name", "$nextyear"); Setcookie("1ex_mail","$mail", "$nextyear"); Setcookie("1ex_icq","$icq","$nextyear"); Setcookie("1ex_msn","$msn","$nextyear"); #$action = "3"; #include ("../../admin/edit/edit.php"); ?> [/code:1:f121204342] Weet tevens ieman hoe ik meerdere variablen in een cookie krijg en weer uitlees?
Link naar reactie
Het ligt niet aan de regel, maar blijkbaar wordt er voor de regel al informatie gestuurd naar de browser, en anders doet één van de bestanden die je include dat. Om dit te voorkomen moet je dus zorgen dat er geen functies als echo() en print() worden aangeroepen voordat je schrijf_cookie_toevoeger.php include en in alle (!) bestanden mogen er geen spaties voor <?php en na ?> staan. Het is dus een kwestie van goed programmeren. Ennuh... obstart() is voor mietjes... ;) - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...