Ga naar inhoud

Met javascript een forumlier uit een ander window lezen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik zit met ee probleem. Ik in php een volwaardig webmail systeem gemaakt met adresboek erbij. Dit werkt prima. Ik heb nu op de pagina voor het opstellen van berichten. Een knop gemaakt waar je de adressen uit het adresboek mee kunt selecteren. Die knop moet een nieuw window openen. En in dat window zit het adresboek. Als het adresboek-window gesloten wordt moeten er automatisch de geslecteerde adressen in het to-veld van de pagina van de compose komen. Hoe doe ik dit? Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Ik kan wel een window openen en sluiten. Maar niet het adresboek uitlezen. Alvast bedankt. Jaap Jansma
Link naar reactie
Als je weet dat alle javascriptobjecten onder een window object vallen (dus ook variabelen, functies of onderdelen uit het document zoals form-inputs) dan hoef je dus alleen te weten hoe je refereert naar een ander window. Ervan uitgaande dat je het window geopend hebt met: [color=blue:a37dfb1abd]var WindowNaampje = window.open(..bla..)[/color:a37dfb1abd] dan kan je vanuit het hoofdvenster iets uit het popup venster lezen met: [code:1:a37dfb1abd] // de waarde van een variabele opvragen var LokaleVar = WindowNaampje.VarUitPopup; // waarde in een inputveld wijzigen in de popup WindowNaampje.document.forms["formnaam"].elements["inputnaam"].value = 'iets'; [/code:1:a37dfb1abd] Om vanuit het popup venster terug te verwijzen naar het window dat hem geopend heeft gebruik je de [color=blue:a37dfb1abd]window.opener[/color:a37dfb1abd] verwijzing: [code:1:a37dfb1abd] // waarde in inputveld uit het hoofdvenster wijzigen window.opener.document.forms["formnaam"].elements["inputnaam"].value = 'iets'; [/code:1:a37dfb1abd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...