Ga naar inhoud

HTML en Excel NIET op server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo lieden, Met enige regelmaat moet ik een aantal mensen voorzien van grote hoeveelheden informatie. Momenteel gebruik daarvoor Excel waarin veel wordt gelinked en waarbij ik aparte datasheets steeds vernieuw. De excels zet ik op een CD en distribueer ze. Omdat navigeren in Excel nu ook weer niet echt soepel gaat (ziet er ook niet echt mooi uit) lijkt het me geweldig om het presentatiedeel in de vorm van HTML-pagina's aan te bieden, waarbij de data uit Excel gelezen worden. Nu lees ik veel op het forum over PHP en ASP. Ik ben daar niet in thuis, maar trek voorlopig de conclusie dat dit alleen werkt op een server die daartoe ondersteuning biedt. Ik wil de handel echter op een CD'tje zetten. [b:ff21b80aa5]Vraag[/b:ff21b80aa5]: Is het mogelijk om dynamisch vanuit HTML gegevens uit een Excel-bestand (of Access) te lezen, echter zonder dat het geheel op een server draait? Het werkende geheel moet namelijk op een CD. Ideaal zou zijn eenmalig een aantal HTML-pagina's te schrijven en daarbij steeds een actueel Excell te zetten. Is dat mogelijk? :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...