Ga naar inhoud

Standaart Layout pagiina


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment druk bezig met een website,ik heb nu uit eindelijk de lay out vastgesteld, maar deze standaart portal page bevat nog al veel, een navigatiebalk, een subnavigatie aan de linkerkant, logo's en gigantisch veel tabellen Nu wil ik eigenlijk deze pagina lay out standaart laten worden, ik verander alleen een paar kleuren van bijvoorbeeld de navigatie balk. Zodat ik bijvoorbeeld de volgende keer iets wil toevoegen aan de navigatie balk, dit op alle pagin's gebeurt is. Ik werk met Dreamweaver mx Nu heb ik wel eens gekeken naar CSS maar daarin kun je toch alleen de kleuren bijhouden.
Link naar reactie
[quote:3cba91540a="strik"]Nu heb ik wel eens gekeken naar CSS maar daarin kun je toch alleen de kleuren bijhouden.[/quote:3cba91540a]Dat is niet helemaal waar natuurlijk. CSS is een geweldige manier om je layout vast te leggen. Ook positionering kan bepaald worden om maar een voorbeeld te noemen. Jammer alleen dat de wat oudere browsers nogal wat steekjes laten vallen in de ondersteuning. Wat jij wil (als ik je een beetje begrijp) is data centraal aanpassen. En daarvoor kan je meerdere oplossingen bedenken. Bijv. 1. data opslaan in een javascript file en het menu door javascript op laten bouwen (zo hoef je alleen de .js file aan te passen). 2. onderdelen van de pagina in losse files opslaan en deze op de server samenvoegen (moet je server dat wel ondersteunen natuurlijk). En misschien is het ook wel in Dreamweaver (of een ander pakket) mogelijk om templates te maken waarbij je bij het aanpassen van een template je site opnieuw kan "builden". Maar zo goed ken ik die wysiwyg editors niet.
Link naar reactie
Je kan een layout idd goed met css maken. Wat ik vaak doe is gebruik maken van <!--#include File="Includes/Head.tpl"--> In de head gooi je je navigatie gebeuren en die include je in elke pagina. Wanneer je dan iets in head.tpl veranderd wordt dit overal veranderd. Om het mooier en makkelijker (als je het onder de knie hebt) kun je gebruik maken van xml voor de data.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...