Ga naar inhoud

JAVA: Swing met Applets of toch iets anders???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb een site waar een SQL-Server database benaderd wordt met PHP. Dit wordt in de toekomst anders, aangezien ik meer mogelijkheden nodig heb m.b.t. grafische componenten. Het wordt ook een kennissysteem, waar veel data getoond wordt op een scherm, dus heb ik wat mooiere grafische componenten nodig. Ik kan al aardig JAVA programmeren, dus ik dacht in eerste instantie aan JAVA i.c.m. JDBC. Daarbij wil ik de Swing classes gebruiken en integreren in Applets. Echter weet ik niet of dit praktisch is, aangezien bij de browser IE geen JVM geleverd wordt en je voor de Swing classes geloof ik een aparte JVM of plugin moet downloaden. Maargoed als iedereen dat moet doen.......... Misschien is een alternatief een .NET webservice? Ik weet daar niet zoveel man, maar heeft die ook een aantal grafische componenten die ik webbased kan maken? Ik denk vooral aan tabbladen, gridboxen en treeviews. Kan iemand mij hierbij helpen om een goede technologiekeuze te maken???
Link naar reactie
Voor Swing moet er inderdaad een aparte JVM gedownload worden: die van Sun. En die heeft (vrijwel) niemand op zijn PC staan en zal dus gedownload moeten worden. Een webservice is niet echt een oplossing denk ik, je moet dan namelijk een client programma schrijven (meestal dus een Windows programma) en ook nog eens de serverside de service zelf programmeren. Daarnaast heeft op dit moment ook nog vrijwel niemand de .NET runtime en zal ook die dus gedownload moeten worden. Mensen met een normaal modem zullen zeer zeker terugschrikken van die downloads: ze zijn vrij groot om een "doodnormale" site te bezoeken. Ik weet niet percies wat je allemaal aan grafische dingen moet tonen aan die gebruikers, maar bedenk voordat je ergens aan begint: er kan een hoop met HTML en wat plaatjes, een hele hoop...
Link naar reactie
Dank voor je antwoord :) Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar op dit moment schiet mijn php i.c.m. sqlserver een beetje tekort. Het is een kennissysteem met hierarchische data en alleen maar webforms invullen is een boel werk en schiet zijn doel voorbij. Ik heb dus echt een treeview en tabbladen nodig wil ik de dingen fatsoenlijk kunnen orderen en wil het gebruikersvriendelijk blijven. PHP i.c.m. Javascript kan ook nog, maar dit is niet even een site wat dan af is (er zijn al twee voorgaande versies) maar iets wat nog wel zo'n 2 a 3 jaar doorontwikkeld wordt. PHP i.c.m. Javascript is ook moeilijk onderhoudbaar. Dus ik denk dat het toch JAVA wordt. Ik kan overigens ook iets in elkaar zetten wat een JAVA plugin van SUN gaat downloaden, ik ga eens kijken hoe dat moet en hoe groot alles is.
Link naar reactie
[quote:5443ce7dd2="w.roosenburg"]Dus ik denk dat het toch JAVA wordt. Ik kan overigens ook iets in elkaar zetten wat een JAVA plugin van SUN gaat downloaden, ik ga eens kijken hoe dat moet en hoe groot alles is.[/quote:5443ce7dd2]Die is 8 megabyte... Probleem is dat veel programmeurs applets hebben geschreven voor de MS virtual machine en die applets werken weer niet met de SUN plugin. Niet jouw probleem, maar het wordt wel jouw probleem als gebruikers ineens niet meer kunnen telebankieren enzo en weer downgraden...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
beste W, wat dacht je van Java op de server: -hebt een Java webserver nodig (bv de gratis Tomcat) -je schrijft servlets om te kijken in /updaten van de database (mbv JDBC) -je schrijft Java Server Pages(jsp's) die de htmlpagina's voor jegenereren (inclusief de informatie die je uit die tabellen haalt) Hierbij kun je javascript en css gebruiken zoals je dat bij gewone html gewend bent. Voordeel: -op client is geen java vm machine meer nodig. -de webserver compileert de jsp's tot servlets, die zijn sneller dan scripts. Herman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...