Ga naar inhoud

php script


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo mensen, ik heb php triad gedownload en ben een beetje bezig om wat aan te leren. maar nu heb ik zo een voorbeeld phpscript geprobeerd en ik krijg niet de goede output. Ik heb in phpMyadmin al de database nieuws aangemaakt en ik draai op lacal host. wat is hier fout aan ? <html> <head> <title>PHP Pagina</title> </head> <body> <table width="420" border="1" algin="center"> <tr> <td width="20">ID</td> <td widht="160">Titel</td> <td width="240">Bericht</td> </tr> </table> <?php mysql_connect("","","") or die("kan SQL server niet selecteren"); mysql_select_db("nieuws") or die("kan database niet selecteren"); $query = "SELECT Nieuws_ID, Nieuws_Titel, Nieuws_Bericht FROM nieuwsbericht"; $nieuw = mysql_query($query) or die("Select niet gelukt!"); while ($nieuws = mysql_fetch_array($nieuw)) { ?> <table width="420" border="1" align="center"> <tr bgcolor="#BAD1F5"> <td width="20"><?php echo $nieuws['Nieuws_ID'];?></td> <td width="160"><?php echo $nieuws['Nieuws_Titel'];?></td> <td width="240"><?php echo $nieuws['Nieuws_Bericht'];?></td> </tr> </table> <?php } ?> </body> </html>
Link naar reactie
Probeer in plaats van [code:1:b0697a98e5]<td width="20"><?php echo $nieuws['Nieuws_ID'];?></td> <td width="160"><?php echo $nieuws['Nieuws_Titel'];?></td> <td width="240"><?php echo $nieuws['Nieuws_Bericht'];?></td>[/code:1:b0697a98e5]eens [code:1:b0697a98e5]<td width="20"><?php echo $nieuws[0];?></td> <td width="160"><?php echo $nieuws[1];?></td> <td width="240"><?php echo $nieuws[2];?></td>[/code:1:b0697a98e5]
Link naar reactie
[code:1:0d7b25472b]mysql_connect("","","") or die("kan SQL server niet selecteren"); [/code:1:0d7b25472b] Waar maak je verbinding mee? Met niets? Dan krijg je ook niets :D. Je dient dit te veranderen, zodat je een echt verbinding maakt met je database. Dus: [code:1:0d7b25472b]mysql_connect("localhost","gebruikersnaam","wachtwoord") or die ("kan MySQL server niet selecteren")[/code:1:0d7b25472b] Bill, nog vroeg zeker? :wink:
Link naar reactie
[quote:99f4098402="Remytje"]Bill, nog vroeg zeker?[/quote:99f4098402]Nee: als je niks invult connect je met localhost en als je vervolgens geen gebruikers en wachtwoorden instelt kan je best connecten op bovenstaande manier... Designpiet: 1) Kan je geen extensie aanpassen of zo? 2) Koop een boek, op deze manier wordt het compleet niks...
Link naar reactie
bill het gaat niet om de extensie, maar om het feit dat php files geopend worden met frontpage en dus niet worden weergegeven in de browser. en ik weet dus niet waarme ze anders geopend moeten worden, behalve ie explorer is dit juist p.s. ik weet wel hoe je een extensie moet aanpassen hoor....niet gelijk boos worden !!!!!
Link naar reactie
[quote:49e07feb1f="Bill Gates"]als je niks invult connect je met localhost en als je vervolgens geen gebruikers en wachtwoorden instelt kan je best connecten op bovenstaande manier...[/quote:49e07feb1f]Nu ik de handleiding van php nog eens goed doorlees zie ik inderdaad dat als je niets invult dat deze als server 'localhost:3306' neemt, als gebruikersnaam de eigenaar van het huidige serverprocess en als wachtwoord niets. Ik ben zelf nog niet helemaal wakker :wink:.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...