Ga naar inhoud

[PHP/CGI] Genereren ordernummer bij form


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben op onze website een formulier waar bezoekers iets kunnen bestellen. De bezoeker vult op een formulier zij NAW gegevens in en hoeveel artikelen hij wil bestellen. Het resultaat gaat dmv een e-mail naar de persoon die de levering afhandelt. Om de administratieve afhandeling te vereenvoudigen zou het handig zijn als ik aan iedere bestelling een uniek ordernummer kan toekennen. Als de bestellers dan hun goederen betalen en bij de betaling het ordernummer vermelden is dat voor de administratie makkelijk. Wie weet waar ik een stukje voorbeeld code kan vinden hoe ik zo'n ordernummer bij de bestelling kan voegen? Liefst in CGI en/of PHP. Het ordernummer mag ook in tabel in een MySQL database staan. Alvast bedankt, Webguy
Link naar reactie
Bedoel je zoiets: <?php $db=mysql_connect("localhost","user"); mysql_select_db("mydb",$db); $sql="SELECT ordernr FROM orders"; $result=mysql_query($sql); >? <form method="post" action="/cgi-bin/formmail.pl"> <input type=hidden name="ordernr" value="<?php echo $result?>" Naam:<input type="text" name="naam"> </form> Webguy
Link naar reactie
Met de volgende code heb ik het werkend gekregen: [size=9:60a1272332]<?php $db = mysql_connect("localhost", "database", "password") or die("Could not connect: " . mysql_error()); mysql_select_db("database",$db); $result=mysql_query("INSERT INTO 'tabel' ('ordernr') VALUES '')",$db); $result=mysql_query("SELECT max(ordernr) FROM tabel",$db); ?> <form method="POST" action="/cgi-bin/formmail.pl"> <input type=hidden name="recipient" value="mail@iets.nl"> <input type=hidden name="subject" value="Bestelling"> <input type=hidden name="ordernr" value="<?php echo mysql_result($result,0) ?>"> Uw ordernummer: <?php echo mysql_result($result,0) ?><br> Naam <input type="text" name="realname" size="40"> <br> Adres <input type="text" name="adres" size="20"> <br> Plaats <input type="text" name="plaats" size="30"> <br> <input type="submit" value="Aanvraag verzenden"> <input type="reset" value="Invoer wissen"></p> </form> <?php mysql_close($db); ?>[/size:60a1272332] Maar, Als iemand nog een tip heeft hoe dit geoptimaliseerd kan worden... :) Dan houdt ik me aanbevolen. Webguy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...