Ga naar inhoud

[ASP] - Form vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een webpagina met 1 Form. Hierin heb ik meerdere invulvelden. Onderaan de Form heb ik 2 buttons. Button 1 wil ik naar pagina1.asp laten verwijzen. Button 2 wil ik naar pagina2.asp laten verwijzen. Op beiden nieuwe pagina's wil ik de ingevulde gegevens kunnen verwerken. Button 1 werkt d.m.v. de Post-code van de Form. Maar hoe krijg ik de Button 2 gelinkt naar pagina2.asp?
Link naar reactie
[code:1:be64869c8a] <form action="verwerk.asp"> .... <input type="submit" name="knop1" value="knop1"> <input type="submit" name="knop2" value="knop2"> </form> [/code:1:be64869c8a] verwerk.asp -------------- [code:1:be64869c8a] if request("knop1") <> "" then 'doe iets... end if if request("knop2") <> "" then 'doe iets anders end if [/code:1:be64869c8a] Je hebt twee knoppen. Als knop1 ingedrukt is dan heeft request("knop1") de waarde "knop1". Idem voor knop 2. Zo kun je controleren welke knop is ingedrukt.
Link naar reactie
Met bovenstaande oplossing heb ik een extra verwerk.asp nodig. Op zich prima, maar is er geen oplossing die geen extra pagina nodig heeft. Bijv. de eerste button gewoon standaard verwerken en op de 2e button een onClick event zetten. Heb dit gebprobeerd maar het werkt nog niet. [code:1:c66e3a72bf]<input type="submit" name="Submit" value=".: Beantwoorden :."> <input type="submit" name="Submit2" value=".: Doorsturen :." onClick="bericht_doorsturen.asp">[/code:1:c66e3a72bf]
Link naar reactie
Je kan de action property van een form object wijzigen. bijv: [code:1:5705451921] <input type="submit" value="bla 1" onclick="this.form.action = 'verwerk1.asp';" /> <input type="submit" value="bla 2" onclick="this.form.action = 'verwerk2.asp';" /> [/code:1:5705451921] Maar normaalgesproken is het handiger (lees: gebruikers zonder javascript kunnen dan ook je form juist submitten) om 1 enkele verwerkingspagina te maken die reageert op een bepaalde meegestuurde waarde of naam van de submitknop. En laat dat nu net zijn wat Bigfoot uitlegt ;)
Link naar reactie
[quote:f725ae58aa="Johant"]1. waarom staat die slash achteraan je code?[/quote:f725ae58aa]XHTML. [quote:f725ae58aa="Johant"]2. hoeveel procent van de gebruikers heeft geen gebruik van javascript aanstaan?[/quote:f725ae58aa]Zolang bladen als Computer!Totaal blijven roepen dat je het uit moet zetten omdat het onveilig is: genoeg. Mijn stelregel is altijd: los niets client-side op, als het ook server-side kan.
Link naar reactie
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Via 3 Hidden-forms wil ik wat waardes doorgeven: 2 forms gaan prima, maar bij het toewijzen van de 3e form zie ik in de source-doe dat de recordsetwaarde leeg is. Deze waarde is van het type Memo. Waarschijnlijk ligt het hieraan. Nu is mijn vraag: Hoe kun je dit soort waardes meegeven naar een volgende pagina?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...