Ga naar inhoud

[ASP] SESSION_onEND + GLOBAL.ASA


Aanbevolen berichten

Ik heb een beveiligd extranet. Iemand die inlogd krijgt een session-variable mee ter verificatie. De timeout staat op 20 minuten default. Nu is de gebruiker 60 minuten idle. Kan ik nu via de SESSION_ONEND in de Global.asa een nieuwe pagina laten verschijnen? Zo ja, hoe doe ik dat? [code:1:c0ef117342]<script language="vbscript" runat="server"> sub Session_OnStart RESPONSE.REDIRECT(http://www.jachtluipaard.nl) end sub </script>[/code:1:c0ef117342]
Link naar reactie
Nee, dat kan niet via de session_onend. Je kan aan de serverzijde geen zaken aan de clientzijde initieren. En dat wil je op het moment dat je via deze global.asa Sub wil werken wel. Vergeet niet dat HTTP een stateless protocoll is en dus botweg gezegd weten de client en de server niet van elkaars bestaan op het moment dat een request is afgehandeld (lees: de pagina binnen is). Als ik je probleem cq. vraag een beetje begrijp dan kan je wel onderstaande denkwijze uitvoeren in je scripts. [list=1:e59ee9c4d2] [*:e59ee9c4d2]maak een functie die controleert of de sessie nog geldig is en zo niet een redirect uitvoert [*:e59ee9c4d2]roep deze functie aan op elke pagina waar je de redirection wil uitvoeren op het moment dat de sessie verlopen is. [/list:o:e59ee9c4d2] Gevolg: Als de sessie geldig is dan merkt de gebruiker niets. Als de sessie niet meer geldig is omdat de gebruiker te lang niets gedaan heeft dan zal automatisch geredirect worden nadat een nieuwe pagina opgevraagd wordt. Overigens kan je de redirect ook nog een beetje "triggeren" door een truukje uit te halen met een simpele meta refresh. Als je een meta refresh tag aan de head toevoegd die op bijv. een paar minuten langer is dan de session timeout waarde zal de gebruiker als hij/zij niets doet vanzelf naar de redirect pagina springen na verloop van tijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...