Ga naar inhoud

[Javascript] Layers verbergen en weer laten zien?


Aanbevolen berichten

De situatie is als volgt: - Ik laat door Javascript een tweetal layers schrijven.[code:1:5d0fe72eef]document.write( '<div id="song'+i+'" onClick="show(span'+i+')">' + s.title + '<br/></div>' ); document.write( '<div id="span'+i+'" style="visibility:hidden;">...</div>' ); [/code:1:5d0fe72eef]- Vervolgens wil ik dat als men op de eerste layer klikt de tweede layer verschijnt danwel verdwijnt, afhankelijk van de huidige status (in beginsel verborgen).[code:1:5d0fe72eef]function show(item) { if (document.getElementById) // Netscape 6+ and IE 5+ { var targetElement = document.getElementById(item); if (targetElement.style.visibility == 'hidden') { targetElement.style.visibility = 'visible'; } else { targetElement.style.visibility = 'hidden'; } } } [/code:1:5d0fe72eef]Maar ik krijg keer op keer de melding dat het object niet bestaat terwijl deze wel gewoon in het scherm wordt weergegeven. Overigens werkt het in zowel IE als Netscape niet. Mijn Javascript-kennis is beperkt en ik zit al een uur naar de code te staren, dus als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven ben ik je zeer dankbaar. - Bas.
Link naar reactie
Hmmm, het is inmiddels gelukt, maar waar het nou precies fout is gegaan weet ik nog steeds niet. Ik heb mijn oplossing links laten liggen en vervolgens het één en ander gedaan zoals beschreven in [url=http://www.alistapart.com/stories/dom2/index.html]dit artikel[/url]. Vervolgens alles naar wens aangepast en het werkt voor mij naar behoren en wens. Annie, bedankt voor je hulp, als ik weet wat het was post ik het hier nog wel. - Bas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...