Ga naar inhoud

[asp] sorteren


Aanbevolen berichten

Hey, ik heb een code [code:1:3eb8fbced8] <% db = "c:\inetpub\wwwroot\kiona.mdb" Set conn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" ) conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & db & ";" Dim Myrecordset, sql sql = "SELECT * FROM berichten ORDER BY datum" if paramsorteer = "sort" then sql = "SELECT * FROM berichten ORDER BY datum DESC" end if Set Myrecordset = conn.execute(sql) %> [/code:1:3eb8fbced8] Ik heb dus een pagina met berichten. Deze staan standaard gesorteerd op de nieuwste datum. Dus van oud naar nieuw. Nu wil ik deze zelfde pagina weer gebruiken maar dan de datum gesorteerd van oud naar nieuw. Ik geef dus een param mee met -> sort vanuit de volgende link [code:1:3eb8fbced8] <A HREF="nieuwsarchief.asp?paramsorteer=sort"> [/code:1:3eb8fbced8] Ik gebruik dus dezelfde pagina maar nu moet hij het 2e sql script nemen en zo de datum anders sorteren. Alleen pakt hij nu elke keer het eerst sql script, iemand enig idee hoe dat kan?!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...