Ga naar inhoud

e-mail attachment naar webserver


Aanbevolen berichten

Bestaat er een script dat het mogelijk maakt om mijn mail op te halen, de bijlage ervan af te halen en deze te versturen naar mijn eigen webserver. De email mag daarna verwijderd worden. Het is zo dat op de werkplek er alleen de mogelijkheid is om e-mail te versturen. Alle andere manieren om een bestand te uploaden zijn dus niet mogelijk. Alleen via e-mail zou ik dus een bestand kunnen uploaden. Ik hoop dat iemand suggesties heeft
Link naar reactie
Het zit zo: op school is er een kantoor waar alle roosterwijzigingen voor die dag in een bestand komen te staan. In dat kantoor is er alleen maar toegang tot e-mail. Uploaden via browser of ander programma is dus al uitgesloten. Als ik dat bestand dan als bijlage verstuur naar een bepaald adres en een script kan het dan uploaden naar een webserver, dan zouden de leerlingen de roosterwijzigingen op de website kunnen bekijken. Zelf dacht ik aan een combinatie van een webmail script en een upload script via de browser. Alleen kan ik dit zelf niet ombouwen. Weet iemand dus of die scripts bestaan, hoe ze heten en eventueel hoeveel ze kosten??
Link naar reactie
Ik begrijp dat er geen kant en klare scripts zijn die zoiets kunnen doen en ik ben nog niet zover gevorderd om zoiets zelf te maken. Waarom we niks anders kunnen doen dan mailen zit zo: het mailprogramma gaat via een intern programma en de rest is gewoon allemaal geblockt. Miischien iemand nog een laatste suggestie????
Link naar reactie
Een laatste suggestie> vraag eens aan je host wat de mogelijkheden zijn. Het is heel goed mogelijk om het volgende te doen: iemand vraagt rooster.php op. php script maakt verbinding met mailserver parsed de mime info pakt de attachment slaat op, verwijderd mail en stuurt door naar de attachment. (kan dus ook met perl) Maar het ligt er maar net aan wat je host toestaat en of ze "extra" phpclasses geinstalleerd hebben. Vandaar dat dat de eerste stap is. Ik heb wel iets gevonden waar je een heel eind mee komt. http://www.linuxscope.net/articles/mailAttachmentsPHP.html t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...