Ga naar inhoud

[PHP]:Cookies niet accessable op andere pagina's?


Aanbevolen berichten

Hallo, wanneer ik een cookie creëer kan ik de data niet opvragen in een andere pagina dan deze waar de cookie gecreëerd is. (In de zelfde pagina wordt alles naar believen weergegeven.) Heb ik iets misgedaan in het creëren van mijn cookie? Moet ik nog andere parameters toevoegen bij het aanmaken of verkrijgen van mijn cookie? Ik schreef: setcookie('name_cookie', 'value_cookie', date()+3600); $cookie_value = $HTPP_COOKIE_VARS['name_cookie']; Ik hoorde iets van een domein-parameter dat toegevoegd kan worden als optionele parameter in de setcookie()-functie. Is dit onontbeerlijk voor juist functionneren? Bedankt Tom
Link naar reactie
[quote:8b3e72ec9d="Tom Redant"]Ik hoorde iets van een domein-parameter dat toegevoegd kan worden als optionele parameter in de setcookie()-functie. Is dit onontbeerlijk voor juist functionneren?[/quote:8b3e72ec9d]Als je wilt dat de cookies op alle pagina's op je site kunnen worden gelezen moet je inderdaad de domein-parameter meegeven aan de functie. Hierin zet je het domein zonder www maar inclusief de punt, zodat ook subdomeinen toegang hebben tot de cookies.[code:1:8b3e72ec9d]setcookie('name_cookie', 'value_cookie', date()+3600);[/code:1:8b3e72ec9d]... wordt dus ...[code:1:8b3e72ec9d]setcookie('name_cookie', 'value_cookie', date()+3600),".domein.nl";[/code:1:8b3e72ec9d]Uiteraard kan je ook een directory erbij specificeren, maar dan betekent dat automatisch ook dat alleen bestanden in die directory de cookies kunnen lezen. - Bas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...