Ga naar inhoud

MySQL probleem root@localhost niet meer bereikbaar


Aanbevolen berichten

Hoi. Op een of andere vage manier kan ik niet meer bij de MySQL databases komen. [quote:abf9eb3b49] Error MySQL said: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) [/quote:abf9eb3b49] Hoe krijg ik weer mijn root account terug ? Ik heb MySQL op nieuw geinstalleerd en mijn register opgeschoond, maar niks mocht baten. Ps. documentatie heeft geen onderwerp 'Stumpers'. :P
Link naar reactie
Ik heb alle bestanden die in de data stonden van MySQL, dus alle databases gebackuped. Daarna gedeninstalleerd, alle bestanden van Mysql gezocht en weggegooid, services MySQL in disable gezet en het register opgeschoon en met regedit bewerkt. Daarn nog een keer MySQL geinstalleerd. Maar niet de oude databases terug gezet. Toch blijft MySQL die error weergeven. Waar zit nog een MySQL bestand die ik niet kan vinden. OS : Windows 2000.
Link naar reactie
Die heb ik ook al gelezen. Daar zat niks van waarde in voor mij. Ik weet nu waar het probleem ligt. De root heeft geen permissie rechten van welke server dan ook om de database te benaderen. Ik zoek nu dus hoe ik terug kan naar de standaard permissies van MySQL waar mee je begint. Of hoe ik deze kan terug zetten, zonder dat ik met root hoeft in te loggen. Want de root mag geen contact leggen volgens de rechten van MySQL. Bedankt, Joris
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...