Ga naar inhoud

geen tar ondersteuning.


Aanbevolen berichten

Hallo, Het uploaden van files via de browser kan nogal tijdslopend zijn. Dit omdat ieder up te loaden bestand op de computer apart in een file field moet ingevoerd worden. Eerst zocht ik achter een mogelijkheid om hele directories te uploaden, maar omwille van privacy redenen was hier geen mogelijkheid toe. Ik zipte mijn offline bestanden en schreef een progje in php waarmee de zipfiles zouden unpackt worden. Maar mijn host ondersteunt geen zzip en retourneerde een: "undefined function: zip_read()". -> www.yellowsnake.com/phpinfo.php Ik weet dat php gz-files kan unpacken. Maar omdat een gzfile maar 1 enkel bestand kan bevatten moest het eerst "ge-tar-d" worden. -> .tar.gz. Na even zoeken leek het alof er geen .tar.gz support bij php bestond. Nu zoek ik naar een programma (win32 executable) dat mijn up te loaden bestanden in 1 enkel file onderbrengt, een soort "file-merger". Indien ik dit programma de opdracht kan geven deze files te scheiden met een unieke file-separator is het simpel in php, na upload, dit bestand terug te splitten in de oorspronkelijke aparte files. Kent er iemand zulk een handig tool? Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om mijn enorme hoeveelheid kleine files in 1 stap over te brengen, (afgezien van ftp) zonder voor ieder apart bestand gebruik te moeten maken van een file-field.
Link naar reactie
Hm, ik denk dat ik begrijp wat jij wilt, weet niet zeker... Winace is zoals winzip een inpakker maar (meestal) efficienter en kan met behoud van dir. structuur inpakken. Winace is vanaf de commandoregel te programmeren. Winace kan selfextractors maken met *.exe extentie die weinig overhead op de file geven. Lukt het dus niet met Winace? www.winace.com
Link naar reactie
Het probleem is dat ik op een linux server zit en dat deze geen exe bestanden herkent. Ik zou graag een methode van compressie willen die door php kan unpackt worden. Tot nu toe vond ik de gz files (die slechts 1 bestand kunnen bevatten) en de zip files. -> De ultieme oplossing. Alleen wordt het gebruik van zip files niet op mijn server toegestaan omdat die php module niet geinstalleerd is. Ik zoek dus nog naar een andere mogelijkheid om mijn files in 1 keer over te zetten.
Link naar reactie
Je kunt met Winace een hele rits aan formaten maken waaronder bv ook *.jar (javasoft-JAR), deze is ook met behoud van dir structuur, kan zelfs gespant worden in een zelf op te geven grootte(maar dat wil jij natuurlijk niet!), kent password bescherming en verschillende compressie levels. Kan ook nog als exe maar dat is dus voor jouw niet van belang. Wat dacht je anders van het (M$) *.cab formaat? , dit is eigenlijk gewoon zip maar dan gemaakt door m$oft. Ik zou ook nog ff op de winzip site kijken(http://www.winzip.com/xextern.htm), er zijn nl een x aantal plugins voor winzip te krijgen( de meeste share-freeW) waarmee nog meer exotische of museum formaten te maken zijn waaronder LHA, ARC en ARJ Ik dacht (?) dat LHA vrij gebruikelijk is in de unix wereld?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...