Ga naar inhoud

[ASP] scheldwoorden controle


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor het controleren of een variabele tekst invoer scheldwoorden bevat heb ik de volgende code gemaakt: [code:1:73ae4b9874]<% Tekst = LCASE(Tekst) WC001 = InStr(Tekst,"kut") WC002 = InStr(Tekst,"sex") WC003 = InStr(Tekst,"neuken") WC004 = InStr(Tekst,"geil") WC005 = InStr(Tekst,"pijpen") IF WC001 <> 0 OR WC002 <> 0 OR WC003 <> 0 OR WC004 <> 0 OR WC005 <> 0 THEN RESPONSE.WRITE("Verkeerde tekst") ELSE RESPONSE.WRITE("Mooi zo") END IF %>[/code:1:73ae4b9874] Ik vind deze manier nogal omslachtig, zeker als ik 100 woorden wil gaan gebruiken. Is er geen kortere mogelijkheid?
Link naar reactie
Ja, opslaan in een database. Dan zou ik de controle op die scheldwoorden wel iets anders doen. Ik zou een booleaanse variabele gebruiken die standaard op False staat. Wordt er een scheldwoord gevonden, dan wordt ie meteen op True gezet, en wordt de controle afgebroken. Waarom? Er is tenslotte een scheldwoord gevonden, en of er nou nog twee of tien achterstaan maakt niet meer uit. Die tekst is gewoon ongeldig. Vervolgens doe je iets als dit: If ScheldwoordGevonden Then 'doe iets Else 'Doe iets anders End if Of: If ScheldwoordGevonden = True Then 'doe iets Else 'Doe iets anders End if De eerste is iets korter, maar qua werking zijn ze volkomen hetzelfde
Link naar reactie
[quote:ac54d21053="teacher"]Een array kan ook, en dan matchen. t.[/quote:ac54d21053]my thoughts exactly. Bijvoorbeeld zoiets. [code:1:ac54d21053] function CheckForWords(sInput, a_sWords) dim bResult, i bResult = false i = lbound(a_sWords) while not bResult and i < ubound(a_sWords) if instr(sInput, a_sWords(i)) then bResult = true end if i = i + 1 wend CheckForWords = bResult end function dim a_sWords, sText a_sWords = array("kut", "sex", "neuken", "geil", "pijpen") sText = "dit is een tekst zonder schuttingtaal" if CheckForWords(sText, a_sWords) = false then response.write "wie zoet is krijgt lekkers" else response.write "wie stout is de roe" end if [/code:1:ac54d21053] De functie kan je dan ook nog voor andere doeleinden gebruiken en evt. kan je de array in een (configuratie-)include file zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...