Ga naar inhoud

ASP CHECKBOX PROBLEEM


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met de volgende programmeer code.. [quote:7775dc97ce] Response.Write "<tr><td><b>" & ("Appetizers") & "</b></td>" & "<td align='right'><b>" & ("p/s in €") & "</tr></b>" While Not rs.EOF Response.Write "<tr><td width='75%'>" & Rs.Fields("Description").Value & vbCRLF &"</td>" & _ "<td align='right'>" & Rs.Fields("Price").Value & "</td>" & _ "<td align='right'><INPUT TYPE='checkbox' NAME='mailinglist' VALUE='true' CHECKED></td></tr>" Rs.MoveNext Wend Rs.Close [/quote:7775dc97ce] Het probleem is nu dat de checkbox nu bij alle producten dezelfde waarde aanneemt.. Ik wil dus dat de chekbox een verschillende value heeft bij ieder product.. Wie kan mij helpen :( .. alvast bedankt
Link naar reactie
Haal eerst CHECKED weg. Wat wil je precies, random checking of NAV waardes uit de database? Maak in beide gevallen van een if..else gebruik. Dus: [code:1:fa8ac429ac] if (waarde_in_database = true) or (randomwaarde = oneven) then %>><INPUT TYPE='checkbox' NAME='mailinglist' CHECKED><% else %>><INPUT TYPE='checkbox' NAME='mailinglist'><% end if[/code:1:fa8ac429ac]
Link naar reactie
sorry ik heb de vraag verkeerd gesteld.. :oops: het is de bedoeling, dat de ALLEEEN de producten die zijn aangevinkt verder gaan naar het bestel formulier. Ik wil dus dat die checkbox bij ieder product een andere naam heeft. (dus een andere name, inplaats van value). Ik had nu het idee gekregen om hieraan, de product ID te koppelen. Ik weet echter niet of dit kan.. oja die checkbox kan dus ook een dropdownlist zijn met hoeveel producten de klant wil bestellen.
Link naar reactie
Je producten hebben een productID. Je haalt met een query alle producten op en maakt een aantal checkboxen gelijk aan het aantal producten. <INPUT TYPE='checkbox' NAME='<%=(productID)%>' VALUE='true' CHECKED> Haal dan in de volgende pagina de waardes van checkbox 1..n op. Als de waarde dan true is dan voeg je hem toe aan een lijst die je weer verder verwerkt bij de bestelling. Was dit wel het antwoord dat je zocht? :lol:
Link naar reactie
ja 8) Nu kan ik die producten mee nemen naar volgende page.. en daar aantal laten invullen en dan laten bestellen.. thnx allot keb het trouwns wel anders gedaan [quote:830dce08aa] 'Appetizers' SQL="SELECT * FROM tblMenuItems WHERE GroupID= 1;" SET Rs = Connection.Execute(SQL) Response.Write "<tr><td><br><b>" & ("Appetizers") & "</b></td>" & "<td align='right'><b>" & ("p/s in €") & "</tr></b>" While Not rs.EOF Response.Write "<tr><td width='75%'>" & Rs.Fields("Description").Value & vbCRLF &"</td>" & _ "<td align='right'>" & Rs.Fields("Price").Value & "</td>" & _ "<td align='right'><INPUT TYPE='checkbox' NAME=" & rs.Fields("MenuItemID").Value & "VALUE='true'></td></tr>" Rs.MoveNext Wend Rs.Close [/quote:830dce08aa]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...