Ga naar inhoud

Waarden van een matrix doorgeven naar een update pagina


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een ASP pagina, waarin voor elke week een hoeveelheid opgegeven kan worden in tekstvelden. Dit staat in een matrix die er ongeveer als volgt uitziet: ingeven.asp xxxxxx | week 30 | week 31 | week 32 | week 33 ------------------------------------------------------------ Item A | veld 1__| veld2___ | veld3___ | veld4___ Item B | veld 1__| veld2___ | veld3___ | veld4___ Het aantal weken is altijd variabel, net als het aantal items. Nu lukt het me al om deze matrix dynamisch op te bouwen. Elk veld heeft een unieke naam, bijvoorbeeld "[b:c5af793cd8]txt_Week30_ItemA[/b:c5af793cd8]", want elk veld moet toch een unieke naam hebben? Nu wil ik deze waardes naar een andere pagina toe sturen wegschrijven.asp Nu weet ik niet hoe ik die velden moet uitlezen. Ik kan niet simpel een [code:1:c5af793cd8]Dim waarde_1 waarde_1 = Request.Form ("txt_Week30_ItemA")[/code:1:c5af793cd8] doen, want ik weet van tevoren nooit hoeveel weken en items ik heb. Dit moet dus dynamisch gedaan worden. Ik weet totaal niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Weet iemand hoe zoiets heet, of hoe ik dit kan oplossen? Groeten van Sander :D :D [/img]
Link naar reactie
Hmmm.. daar zit misschien wel wat in ja... Je bedoeld dan een soort van Loop, die het aantal weken doorgeeft. Bij de volgende pagina, genereer je met behulp van het aantal weken eerst een aantal DIM regels.. Maar hoe doe je dat dan weer in combinatie met het aantal Items???? Dim = waarde_Week30_ItemA Dim = waarde_Week30_ItemB Dim = waarde_Week31_ItemA Dim = waarde_Week31_ItemB Dim = waarde_Week32_ItemA Dim = waarde_Week32_ItemB En daarna??... pffffffffffffff :( ik kom er niet uit.. Kun je me nog een hint geven?
Link naar reactie
Bij het dynamisch creeeren van de pagina komt je uit op een aantal X en een aantal Y, wat je bij het creeren kunt optellen, en zoals VBK zegt in 2 hidden fields zetten onderaan de pagina. De verwerkpagina vraagt de X & Y waardes op, en die kun je ook weer in een dubbele lus zetten. De naam van de variabelen kun je ook dynamisch creeren, maar dan zou ik geen gebruik maken van A..Z maar 1..n. dus variabelenaam = basis & "" & counter
Link naar reactie
Waar je ook nog eens naar zou kunnen kijken is de [b:037222d69f]For Each[/b:037222d69f] ([url=http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/request_querystring.html]een voorbeeldje van een for each lus[/url]). Je weet immers wat de naam van de items is en daarop zou je kunnen controleren in de lus. Het doorgeven van de aantallen items is natuurlijk makkelijker op te zetten, maar ik dacht ik noem het maar even, misschien dat je er op een ander moment wat aan hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...