Ga naar inhoud

gegevens uit een mdb-bestand halen mbv php


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb al wat ervaring met het halen van bestanden uit MySQL-databases, maar nu zou ik dat ook willen kunnen uit Access-dabases. ik maak connectie via db.php met als code: [code:1:1fede85b8b]$verbinding = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\webspace\win2000\sjhacc\sjh.be\db\gebruikers.mdb;"; [/code:1:1fede85b8b] in mijn phpbestanden doe ik dan het volgende: [code:1:1fede85b8b] include('db.php'); $verbinding; $result = mysql_query("select * from tblleden"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr><td height=25 valign=top>$row[txtvoornaam]</td><td> $row[txtfamilienaam]</td></tr>"; }; mysql_free_result($result); [/code:1:1fede85b8b]Waar zit de fout?
Link naar reactie
[code:1:e6cf7ef97d]<? $conn = new COM("ADODB.Connection") or die("Geen ADO verbinding"); // Microsoft Access connectie string. $conn->Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\webspace\win2000\sjhacc\sjh.be\db\gebruikers.mdb"); // SQL . $rs = $conn->Execute("SELECT * FROM tblleden"); echo "<p>Hier de waarden uit access database, TBLLEDEN, NAAM veld.</p>"; // while (!$rs->EOF) { $voornaam = $rs->Fields("txtvoornaam"); $familienaam = $rs->Fields("txtfamilienaam"); echo "Voornaam: ".$voornaam->value." - Familienaam :".$familienaam->value."<br>"; $rs->MoveNext(); } $rs->Close(); ?>[/code:1:e6cf7ef97d]
Link naar reactie
Mocht je nog intresse hebben, hier is de manier om het te doen: [code:1:e0817499bf]<?php /* Create connection with database */ $conn = new COM("ADODB.Connection") or die("Unable to create a connection"); $conn->open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=".realpath("test.mdb")); /* Create a recordset */ $rec = new COM("ADODB.Recordset") or die ("create Recordset error"); $rec->Open("SELECT * FROM Table1 ORDER BY Id", $conn, 3); /* Build page */ print "<table>"; while (!$rec->EOF) { print "<tr><td>".$rec->Fields["Id"]->value."</td>"; print "<td>".$rec->Fields["Veld1"]->value."</td>"; print "<td>".$rec->Fields["Veld2"]->value."</td>"; $rec->MoveNext(); } print "</table>"; /* Clean up memory */ $rec->Close(); $conn->Close(); unset($rec); unset($conn); ?> [/code:1:e0817499bf] Maar ik zou het via een odbc-functies van php doen, aangezien je hiermee de overhead van een COMobject bespaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...