Ga naar inhoud

[PHP/MySQL] zoeken en ordenen op substring-occurance


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens mij gaat COUNT() niet helemaal werken, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien in de manual. In principe zie ik 2 mogelijkheden. Ten eerste kan je gebruik maken van de full text search mogelijkheden van mysql (zie daarvoor de manual), daarmee is het mogelijk om een relevantie op te vragen en m.b.v. deze waarde moet het mogelijk zijn om te sorteren. Heb er overigens geen ervaring mee dus kan je niet verder helpen. Ten tweede zou je iets kunnen verzinnen binnen de "normale" sql queries. Een veelgebruikt truukje is om de zoekterm te verwijderen en de lengte van de string die je dan overhoudt te vergelijken met de oorspronkelijke string. In mysql ziet dat er dan ongeveer zo uit (niet getest): [code:1:daaad473ca] SELECT * FROM tabelletje ORDER BY (LENGTH(veld) - LENGTH(REPLACE(veld, 'zoekterm', ''))) DESC [/code:1:daaad473ca]
Link naar reactie
Wat ik meestal doe (maar ik gebruik altijd access & asp) is in access een query bouwen met de query optie, en daar de SQL vandaan kopieren. Lekker lui. Zo kun je ook blijven testen als iets niet goed gaat, tot je de juiste resultaat recordset hebt. (Je kunt makkelijker uit een queryresultaat iets fouts destilleren dan uit een resultatenpagina van je PHP/ASP) Wellicht kun je het opsplitsen, dus een query die de count voor je doet, en een query die dat resultaat combineert met de andere gegevens en sorteert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...