Ga naar inhoud

[ASP] Paging vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een stukje code van het internet gehaald en daar zit een record count in voor een recordset. [code:1:605097ffd2] Get the number of pages and records numpages = rs.PageCount numrecs = rs.RecordCount [/code:1:605097ffd2] Er stond mij iets van bij dat deze manier niet werkt en de waardes -1 teruggeven. En dat doen ze dus ook. Hoe kan ik nu de aantallen uit de recordset halen?
Link naar reactie
Ik had 't zelfde probleem... en ook met de website oplossing kwam ik geen stap verder :-? ... heb het maar zo opgelost: [code:1:d72b4023e0] <% Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") conn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\xxxxxx.mdb")) rSQL = "SELECT * FROM tabel" Set rs = DBconn.Execute(rSQL) qSQL = "SELECT * FROM tabel" Set qs = DBconn.Execute(qSQL) aantal = 0 %> <% Do While NOT qs.EOF %> <% aantal = aantal + 1 %> <% qs.MoveNext Loop %> [/code:1:d72b4023e0] Met <%=aantal%> wordt het aantal records weergegeven (na qSQL) en met rSQL worden 'gewoon' de waarden uit de tabel gehaald...
Link naar reactie
Als je dan toch gebruikt maakt van een tweede query kun je die net zo goed laten tellen. select count(*) from tabel Je hoeft dan niet door al je records heen te lo(o)pen en kunt het resultaat direct naar je variabele 'aantal' fetchen. Bovenstaand voorbeeld is uiteraard versimpelde versie. Als er gebruik gemaakt wordt van diverse velden/diverse tabellen moet er wel e.e.a. gegrouped worden. [edit]Xcuus, 'k had beter eerst ff die pagina kunnen bekijken, waar identieke oplossing aangedragen wordt :oops: [/edit]
Link naar reactie
Ok, ben flink aan het zoeken geweest en heb nu een aantal losse stukken code die ik snap, alleen ik krijg ze niet aan elkaar verbonden (werkend) Voor het leggen van een verbinding met de database gebruik ik standaard de volgende code: [code:1:1a93a436d9]Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection") con.Open "DSN-naam" ' Our SQL statements sql = "SELECT * FROM tabel" set Rs = con.Execute(sql)[/code:1:1a93a436d9] Op internet vond ik de volgende code voor het tellen van de records in de recordset: [code:1:1a93a436d9]<% With objRS .Source = strSQL .ActiveConnection = objConn .CursorType = adOpenForwardOnly .LockType = adLockReadOnly End With objRS.Open ,,,, adCmdText If Not objRS.EOF then arrResults = objRS.GetRows End if objRS.Close Set objRS = Nothing ... If IsArray(arrResults) Then intRecordCount = UBound(arrResults, 2) + 1 End if %> [/code:1:1a93a436d9] Voor het paging verhaal wil ik de code gebruiken die op de volgende site staat: [url]http://www.aspfree.com/authors/tom_smith/drp.asp[/url] Kan iemand me helpen met het samensmelten van deze stukken code?
Link naar reactie
[quote:e47f3a39fd="Johant"]Ok, ben flink aan het zoeken geweest en heb nu een aantal losse stukken code die ik snap, alleen ik krijg ze niet aan elkaar verbonden (werkend) Voor het leggen van een verbinding met de database gebruik ik standaard de volgende code: [/quote:e47f3a39fd] De verbinding naar de database staat los van het hele paging verhaal (dat gaat namelijk over recordsets en de manier waarop je daarmee omgaat). In de code die je geeft open je overigens ook een recordset via con.execute() en daarmee moet je dus een beetje uitkijken aangezien je dan het default cursortype krijgt (en zoals je in een van de links hierboven kan lezen zit daar het probleem). [quote:e47f3a39fd="Johant"] Op internet vond ik de volgende code voor het tellen van de records in de recordset: [/quote:e47f3a39fd] [quote:e47f3a39fd="Johant"] Voor het paging verhaal wil ik de code gebruiken die op de volgende site staat: [url]http://www.aspfree.com/authors/tom_smith/drp.asp[/url] [/quote:e47f3a39fd] Ik zie het verband niet zo tussen deze twee zaken. Er worden totaal verschillende technieken gebruikt. En bovendien geef je aan dat je de techniek van aspfree.com wil gebruiken, dus waarom zou je ze willen combineren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...