Ga naar inhoud

[PHP] txt.bestand eerst leegmaken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben met een webpagina bezig waar via een html form dingen aan toegevoegd kunnen worden. Ik ben niet zo'n scripter, maar soms is een beetje PHP ontzettend handig, heb ik gemerkt. Ik heb nu tabel met 5 cellen commentaar. Ik heb een html form met 5 invulvelden gemaakt. Dit form word naar een PHP sriptje gestuurd, die de boel als html code in een txt bestand plaatst. Dit txt bestand word vervolgens middels een SSI in de html pagina gezet. Het toevoegen van de code aan het txt bestand lukt prima, niks mis mee. Maar hij schrijft steeds onderaan bij, dus ik krijg steeds meer tabellen met oud commentaar onder elkaar in mijn code. Het PHP bestand moet dus eerst de txt file leegmaken, en vervolgens de code pas wegschrijven. Ik vermoed bijna dat het slechts 1 commando is om eerst de boel te wissen, alleen ken ik het niet.
Link naar reactie
Tnx. "mijn" Fopen ziet er momenteel als volgt uit: [code:1:efd5823b82] $uitvoerbestand = "nieuws.txt"; $bestandsindex = fopen($uitvoerbestand,"a"); [/code:1:efd5823b82] Als ik op php.net kijk, begrijp ik dat e 'a' een 'w' moet worden? dus: [code:1:efd5823b82] $uitvoerbestand = "nieuws.txt"; $bestandsindex = fopen($uitvoerbestand,"w"); [/code:1:efd5823b82]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...