Ga naar inhoud

navigatie


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben bezig met een navigatie waar je met de bb code [pagina=titel] in de navigatie kunt neerzetten hoe de pagina heet. Het lukt me wel om dat op te lossen met explode, maar dan is het alleen [pagina] [code:1:6e8f0ae6f4]<? $artikel = "hoi, ik ben een artikel[pagina=stap2]ik ben de volgende pagina[pagina=stap3]ik ook :P[pagina=stap4]ik ben de allerlaatste"; $bericht = ereg_replace("\[pagina=(.*)\]", "//1", $artikel); echo $bericht[1]; ?>[/code:1:6e8f0ae6f4] Dit stukje werkt ook niet echt zoals ik het wil, weet iemand hoe ik het wel werkend krijg? alvast bedankt
Link naar reactie
maar dan werkt het nog nie. ik wil zoiets maken dat als je zoiets post: hoi, ik ben een artikel [pagina=stap 2] ik ben de volgende pagina [pagina=stap 3] ik ben de allerlaatste dat er zoiets in een array komt "stap 2", "stap 3" zelf zat ik te denken aan een for loop, maar het lukt me niet echt :( [edit] owja, dit heb ik er van gebakken [code:1:c66cb7d927] $artikel = "hoi, ik ben een artikel[pagina=stap2]ik ben de volgende pagina[pagina=stap3]ik ook :P[pagina=stap4]ik ben de allerlaatste"; $bericht = ereg_replace("(.*)(\[pagina=)(.*)(\])(.*)", "\\3", $artikel); echo $bericht; [/code:1:c66cb7d927] hij echo-oot dan stap4 (wat ook eigenlijk logisch is)
Link naar reactie
Als je meteen de gevonden patterns wil vervangen kan je onderstaande doen: [code:1:1fc8600634] $bericht = preg_replace('/\[pagina=(.*?)\]/', '\\1', $artikel); [/code:1:1fc8600634] Als je een array terug wil krijgen met de gevonden patterns gebruik je bijv.: [code:1:1fc8600634] preg_match_all('/\[pagina=(.*?)\]/', $artikel, $array); [/code:1:1fc8600634]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...