Ga naar inhoud

Parameters doorgeven van de ene pagina naar de andere - Hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het opzetten van een website waarin o.a. een vijftigtal pagina's komen met activiteiten waar mensen zich voor op kunnen geven. Het zou mooi zijn als ik dan voor de opgave maar één formulier hoef te gebruiken dat bv. via een hyperlink wordt opgevraagd vanuit één van de activiteitenpagina's. Maar hoe kan ik nu het onderwerp van de activiteit als parameter overhevelen naar het formulier zodat mensen dat niet meer in hoeven te vullen? Ik heb al wel voorbeelden op het web gevonden waarbij een parameter via een vraagteken in de URL kan worden doorgegeven zoals: [i:2584b620c9]naam_pagina.html?onderwerp van de activiteit[/i:2584b620c9] Maar hoe sla ik die parameter op in een variabele zodat ik daar weer in het formulier gebruik van kan maken? Ik heb al gezocht in dit forum, maar heb dit niet kunnen vinden.
Link naar reactie
Zoiets : [code:1:69d77f7a07] <html> <head> <script type="text/javascript"> var _console=null var n=0 function debug(msg) { if ((_console==null) || (_console.closed)) { _console=window.open("","console","width=600,height=300,resizable") _console.document.open("text/plain") } _console.document.writeln(msg) } function clearCount() { n=0; if (!_console.closed) _console.document.write("--------- RESET COUNTER ---------\n") } function clearConsole() { _console.document.close() _console.document.open("text/plain") _console.document.writeln(" ") } </script> </head> <body> <form> <input type="button" value="Push Me" onClick="debug('You have pushed me:\t'+ ++n + ' times.')"> <input type="button" value="Clear Count" onClick="clearCount()"> <input type="button" value="Clear Console" onClick="clearConsole()"> </form> </body> </html> [/code:1:69d77f7a07]
Link naar reactie
[quote:ae7a9f416d="rklaverstijn"]Ik heb al wel voorbeelden op het web gevonden waarbij een parameter via een vraagteken in de URL kan worden doorgegeven zoals: [i:ae7a9f416d]naam_pagina.html?onderwerp van de activiteit[/i:ae7a9f416d] Maar hoe sla ik die parameter op in een variabele zodat ik daar weer in het formulier gebruik van kan maken? [/quote:ae7a9f416d]Dit is een beetje afhankelijk van de techniek die je gaat gebruiken. Elke taal heeft zo zijn (on)mogelijkheiden. Kijk zoals Sabine al aangeeft eens naar ASP of PHP. Of als je het zonder server-side scripting moet doen dan kan je ook nog wel iets met javascript doen. Kijk maar eens naar [url=http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/location_search.html]location.search[/url] en op dit forum moet je wel wat voorbeelden kunnen vinden die hier gebruik van maken.
Link naar reactie
HTML is van zichzelf 'stateless'. Dat betekent dat het niets kan onthouden in de zin van variabelen. Hier zijn zoals aangegeven scripting talen voor. ASP en PHP zijn al genoemd. Anderen zijn Perl (ook commonly used), JavaScript. Voor formulieren wordt meestal Perl en PHP op unix/linux systemen gebruikt. ASP meer op Windows webservers. JavaScript kan op beide worden gebruiken maar de IE en het Netscape/Mozilla/Opera kamp gaan daar nog wel eens anders mee om. Ik denk dat je moet kijken hoe je cookies kan gebruiken en kan zetten en uitlezen met een van de scripttalen. Groet, LibraOne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...