Ga naar inhoud

insert into gerelateerde tabellen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk met een access database heb daar relaties in aangebracht en probeer middels ASP-code een insert into te doen in een tabel die dus een relatie bevat. Is dit op de één of andere manier mogelijk?? (Het lijkt me niet want ik heb er niets over kunnen vinden) Ik krijg de melding: [code:1:4fc2d91682] Microsoft JET Database Engine error '80004005' You cannot add or change a record because a related record is required in table 'IA_MEMBERS'. [/code:1:4fc2d91682]
Link naar reactie
Probeer eerst eens een record toe te voegen in de table IA_MEMBERS. Daarna kan je de key uit deze table toevoegen in de "referencing" table. Anders gezegd: doordat je relaties tussen tables legt (en deze ook afdwingt) moet er altijd een record zijn in de IA_MEMBERS table aanwezig zijn waar je naar verwijst. Let ook op wanneer je records gaat verwijderen uit de IA_MEMBERS table, voor deze uitgevoerd kan worden moeten eerst alle records uit andere tables die verwijzen naar dat record verwijderd worden. Meer info nodig? Zoek eens op het begrip "foreign key constraints". [i:fab1e93610]disclaimer: Ik vermoed dat je het in deze richting moet zoeken. Ik ken de foutmelding niet en ook Access niet goed genoeg, maar bovenstaande is een beetje gebaseerd op gezond boerenverstand en een beetje ervaring met andere databases.[/i:fab1e93610]
Link naar reactie
[quote:4a563d3590]Let ook op wanneer je records gaat verwijderen uit de IA_MEMBERS table, voor deze uitgevoerd kan worden moeten eerst alle records uit andere tables die verwijzen naar dat record verwijderd worden. [/quote:4a563d3590] Als je bij het ontwerpen van de relaties aangeeft dat onderliggende records automatisch verwijderd moeten worden....bespaar je jezelf heel wat werk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...