Ga naar inhoud

[ASP] datum formaat


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik laat bij een ganstenboek entry ook de datum zien. Die haal ik op dmv. [code:1:0bfb1195f2] datum = date() [/code:1:0bfb1195f2] Echter is het formaat nu MM/DD/YYYY, waar ik graag DD/MM/YYYY in de datebase zou willlen opslaan. Is het mogelijk om de volgorde van de datum te veranderen en zo ja, hoe? Ik kan op internet niet zo snel iets vinden wat uitkomst biedt bij het veranderen van deze volgorde. Alvast bedankt... :D
Link naar reactie
Je kan de location settings in het script wijzigen met [color=darkred:cf39c9e9ab]Session.LCID[/color:cf39c9e9ab]. Andere optie is zelf de datum in een formaat zetten met de [color=darkred:cf39c9e9ab]DateFormat()[/color:cf39c9e9ab] functie of helemaal "handmatig" uit elkaar halen met (bijv.) de [color=darkred:cf39c9e9ab]DatePart()[/color:cf39c9e9ab] functie. Maar waarom zou je de datum anders op willen slaan in de database? Intern formaat is toch niet zo belangrijk als je de data in de presentatie in een ander formaat kan gieten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...