Ga naar inhoud

[php] script laten testen


anoniem

Aanbevolen berichten

http://c-log.vanallesiets.com/ heb ik de afgelopen 2 dagen aangewerkt en aangezien ik php nog niet zo goed beheers zou ik graag willen weten of iemand zwakheden hier in kan ontdekken ? ik heb ip logging ingebouwd (ga ik denk ik nog anders doen want nu kan iemand in principe een reactie plaatsen via de adres balk en aangezien de op als een hidden field inebouwd zit zou je een ip kunnen faken) flooden kan niet (tenminste niet op de manier van tig keer op submit klikken)
Link naar reactie
[quote:86ecc0daf9="gerben"]Ik zou helemaal geen e-mail adressen op de site zetten. Waarom? Spambots vinden dit prachtig. Je bezorgt je bezoekers een bult spam, en je bezorgt jezelf een hoop zinloos dataverkeer. Als je de mensen wel bereikbaar wilt maken, maak dan een mailformulier. En zorg dan wel dat dat niet weer voor spam gebruikt kan worden.[/quote:86ecc0daf9] heb je gelezen wat ik hierboven heb getypt ? en heb je gekeken ? dan had je gezien/gelezen dat ik daar al maatregelen tegen heb genomen, namelijk het email adres in 2 delen splitsen (voor en na de @) de @ verplaatst door een image en voila een spambot ziet geen mailadressen meer
Link naar reactie
[quote:3e6b1fbe88="gerben"]Ik zou helemaal geen e-mail adressen op de site zetten. Waarom? Spambots vinden dit prachtig. Je bezorgt je bezoekers een bult spam, en je bezorgt jezelf een hoop zinloos dataverkeer. Als je de mensen wel bereikbaar wilt maken, maak dan een mailformulier. En zorg dan wel dat dat niet weer voor spam gebruikt kan worden.[/quote:3e6b1fbe88]Ik ben het roerend met Gerben eens, er is geen enkele reden om emailadressen van bezoekers te verstrekken aan derden. Kan alleen maar problemen veroorzaken, en een mailformulier is makkelijk en wat privacy betreft een stuk aangenamer. Kan je ook nog eens een scriptje schrijven dat ongewenste JavaScripts eruit filtert. Maar goed, om even te reageren op de originele vraag: een aantal zwakheden is vrij makkelijk te verhelpen mits je PHP 4.1+ hebt draaien. Gebruik bijvoorbeeld voor alle invoervelden de volgende variabele in het script dat de invoer verwerkt: $_POST["invoernaam"] en men kan al niet meer via de adresbalk een bericht plaatsen. Daarnaast kun je - tevens in het verwerkingsscript - de variabele $_SERVER["REMOTE_ADDR"] gebruiken om de IP vast te leggen in plaats van de onnodige hidden field en voilá! Weg mogelijkheid om IP te faken! Doe er je voordeel mee... ;) - Bas.
Link naar reactie
Je moet natuurlijk wel de waarden van de name=".........." velden in je variabele $_POSt[.........] invullen. VB: [code:1:b358ade814] <input type="text" name="naam"> $_POSt["naam"] [/code:1:b358ade814] Tevens zag ik dat je met javascript je invoervelden controleert met: [code:1:b358ade814] if (theForm.naam.value == "") { alert ("Je vergeet je naam!"); theForm.naam.focus(); return (false); } [/code:1:b358ade814] Je moet dan uiteraard wel je formulier ook [b:b358ade814]theForm[/b:b358ade814] noemen ipv [b:b358ade814]Form[/b:b358ade814]. Anders werkt heel je controle niet.[/b]
Link naar reactie
[quote:5765f4a9c3="Paulus4Ever"]Je moet natuurlijk wel de waarden van de name=".........." velden in je variabele $_POSt[.........] invullen. VB: [code:1:5765f4a9c3] <input type="text" name="naam"> $_POSt["naam"] [/code:1:5765f4a9c3] Tevens zag ik dat je met javascript je invoervelden controleert met: [code:1:5765f4a9c3] if (theForm.naam.value == "") { alert ("Je vergeet je naam!"); theForm.naam.focus(); return (false); } [/code:1:5765f4a9c3] Je moet dan uiteraard wel je formulier ook [b:5765f4a9c3]theForm[/b:5765f4a9c3] noemen ipv [b:5765f4a9c3]Form[/b:5765f4a9c3]. Anders werkt heel je controle niet.[/b][/quote:5765f4a9c3] uhm die controle werkt gewoon hoor ? (alleen niet als je spatie doet bedenk ik me :-? )
Link naar reactie
ok nog even(even ik had een fout erin zitten (stopte 2x iets in dezelfde variabele) en ik zag 'm niet zitten iemand andwers moest me erop wijzen ;) ) gezorgd dat bij de link naar reacties staat hoeveel reacties er al zijn. Ook even een soort van intro gemaakt zodat iemand weet waar hij beland is. Links sectie toegevoeg en dat is het zo ongeveer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...