Ga naar inhoud

[php] kan negatief nummer niet positief krijgen


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb echt alles afgezicht maar kun je bv -2 postief krijgen dus -2 = 2, -3 = 3 etc. En liefst zonder eerst te checken of het pos of neg is en ja hoor ik weet dat neg maal neg = pos, maar hoe krijg je die oorspronkelijke neg weer pos. Dit is als je niet check of nummer pos of neg is in het ergste geval, is daar een functie die het converteers of controleert? ik heb echt alles afgezogt, bedankt
Link naar reactie
[quote:790f374d15="BasHamar"]Ik snap niet precies wat je wil, maar is "$nieuwgetal = -1 * $getal;" misschien wat je zoekt? - Basje.[/quote:790f374d15] nee, want a;s $getal positief is komt ie eruit als negatief!!! En ik zei dat je van te voren niet mocht checken wat voor het getal het was. dus gewoon één wiskindige formule waarmee je zowel neg als pos geallen pos krijgt! ff die van quadraat van een macht proberen!
Link naar reactie
[color=red:d5e7dc7311]wortel van het kwadraat pakken: sqrt(pow($x, 2)) [/color:d5e7dc7311] yep deze werkt op mn rekenmachien! dalijk ff op php uitproberen, maaruh, als je de wortel van iets neemt dan is de uitkomst toch altijd bv 3 en -3 of vergis ik me? welke kiest de php interpreter dan uit? ach ja gewoon ff uitproberen, hoor ik jullie al zeggen :D
Link naar reactie
[quote:2f4770d23c="Bill Gates"]De wortel van een imaginair getal is -1.[/quote:2f4770d23c]Was het juist niet zo dat [b:2f4770d23c]i in het kwadraat[/b:2f4770d23c] als uitkomst -1 had? Volgens mij was de functie van imaginaire getallen namelijk juist dat uit even machten (en met name het kwadraat) ook negatieve getallen kunnen komen. Daarnaast is het volgens mij ook zo dat een wortel inderdaad 2 uitkomsten heeft, dus de wortel uit 9 is wel degelijk zowel 3 als -3. Teken maar eens de functie van x^2 en kijk waar y = x^2 = 9. Je zult zien dat dit geldt voor 3 en -3. ;) - Basje.
Link naar reactie
OK, we zijn aardig off-topic want we hebben het niet meer over php-scripts maar over worteltrekken. Beste Bill: ik ben het bepaald niet met je eens, kun je me eerst vertellen wat jij onder een imaginair getal verstaat. Ikzelf heb geleerd als x=a+b*i, dat b het imaginaire deel is, en dat x een complex getal. Bij afspraak geldt dat de wortel uit -1 gelijk is aan i, en dat i in het kwadraat gelijk is aan -1. Trouwens, ook -i in het kwadraat is gelijk aan -1 en toch noemen wij -i niet de wortel uit -1. Nu komen we bij de reactie van Bas: Netzo geldt dat de wortel uit 9 gelijk is aan 3 (en niet aan -3), terwijl 3 in het kwadraat 9 is, maar -3 in het kwadraat ook 9. Je rekenmachine weet dat heel goed: type maar eens in 9 wortelteken = Waarom geeft de wortelfunctie hooguit 1 antwoord: dat doen alle functies,omdat het anders maar verwarring zou opleveren. Stel je voor dat je een functie y=2*x had, en dat x=2 dat y dan 4 of -4 mocht zijn. groeten, Herman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...