Ga naar inhoud

[ MySQL ] Resource ID # 2


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb wat hulp nodig hier... ik heb een MySQL / PHP Counter... Met deze code: [code:1:3d96566d72] <?php $server = mysql_connect("localhost", "username", "passwoord"); mysql_select_db("computerz", $server); $query = "SELECT visitors FROM `phpbb_computerz_counter`"; $resultaat = mysql_query($query); while($record = mysql_fetch_row($resultaat)) { echo "bezoekers: $record"; } ?> [/code:1:3d96566d72] De uitkomst in PHPMyAdmin is netjes het aantal bezoekers.. Maar als ik het uitvoer op me site krijg ik "bezoekers: Resource id #2" Wat doe ik fout??
Link naar reactie
Sh*t.. Net was die pagina er nog, en nu: [code:1:9f6b255ba2]De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.[/code:1:9f6b255ba2] dat ga ik dus morgen nakijken. (op me gemak) Zeker de server herstarten ofzo, weet iemand misschien zo de oplossing? ik heb het al op diverse forums gevraagd, al diverse dingen geprobeert, maar niets helpt. :-?
Link naar reactie
Gewoon een [url=http://php.widexs.nl/manual/nl/function.mysql-fetch-row.php]mirror[/url] gebruiken ;) Lees vooral het eerste "voorbeeld" door dat een gebruiker daar neergezet heeft. Je hebt er niets aan als wij jou een kant en klare oplossing geven, dan weet je nog steeds niet hoe het nu eigenlijk moet: je leert daar dus niets van...
Link naar reactie
Hey bedankt!! dit moet de goede code zijn: [code:1:d215c96fc4]<?php $server = mysql_connect("localhost", "username", "passwoord"); mysql_select_db("computerz", $server); $query = "SELECT visitors FROM `phpbb_computerz_counter`"; $resultaat = mysql_query($query); while($record = mysql_fetch_row($resultaat)) { echo "bezoekers: $record[1]"; } ?> [/code:1:d215c96fc4] Stomme fout eigenlijk he? :oops:
Link naar reactie
[code:1:1590479b84]echo "bezoekers: $record[1]"; [/code:1:1590479b84] Je bent er bijna, maar dit zou niet moeten werken. (Heb je dit al getest?) Er wordt namelijk geteld vanaf 0 (dus 0,1,2,..) en het zou dus $record[0] moeten zijn. (Als je dit niet begrijpt lees de link nog eens een keer goed door!) [code:1:1590479b84]Stomme fout eigenlijk he? [/code:1:1590479b84] Als je weet waarom je het fout deed wel :wink: , maar doordat we je een duw in de goede richting hebben gegeven en je er zelf achter bent gekomen, zul je deze 'stomme' fout vast nooit meer maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...